lördag 13 december 2008

saaanktaaa luuciiaaa

SANKTAAAA LUCIIIAA! :-D *skrålar*

åh så fint, blir nästan tårögd själv..

Nåväl. Luciadagen idag. igår skulle vi ha en mysfredag och äta pizza. Sambon fick ett hårstrå i sin (blöärk) så han och jag fick dela och mitt i alltihop blev Al trött och ville sova. Och då slocknade jag med.. såklart! Al och jag sov länge imorse, tänkte lussa för sambon men så är han sjuk! Hepp, så kan det gå. Så när vi kom upp så sov han vidare.

Tillslut gick jag och Al ner på stan i alla fall och då fick vi faktiskt se ett luciatåg. Jättefint, men hon tappade intresset ganska snart. Träffade syrran och hennes ena barn, och jag fick mina vinterstövlar jag glömde på jobbet i onsdags när jag i stressen skulle klä på mig för julbordet. Sen skulle de vidare och köpa julklappar, och jag gav Al lite mat och sen gick vi en sovpromenad.

Luskade reda på lite fler adresser när vi kom hem. Sambon var upp en stund och var social, men nu sover han igen. Fy vilken tråkig lucia! :( Vi som skulle julklappshandla, titta på luciakröningen på stan och bara var en sån där lycklig och mysig och jultrevlig familj! För att sen klä granen, äta något gott och smaka på våra fina lussekatter jag och al gjorde igår!

Nu får jag göra allt det där själv verkar det som..

Här skulle jag lagt upp en bild från vårat lussebak igår, men nej. Inget vill ju funka som jag vill.

*morrar*

Inga kommentarer: