torsdag 11 december 2008

Några minuters lugn och ro

Har just satt mig här framför datorn för att andas några minuter innan det är dags att ta sig till dagis och lussefika! mysigt!

Var ju på julbord med jobbet igår och det var helt makalöst gott! Och fint! Alicias farmor var barnvakt då sambon var tvungen att jobba natten, var lite nervös för hon har inte varit barnvakt förrut såhär länge och vi har aldrig haft barnvakt över nattningen.. men det hade gått så bra så bra så. Och när jag kom hem så sov Al i soffan och där fick hon sova sen resten av natten..

Kändes lite konstigt att gå och lägga sig alldeles själv i sängen, som faktiskt är ganska stor, när man slipper trängas med andra! Men jag fick intala mig att svärmor faktiskt aldrig får sova med Al, medan jag gör det alla andra nätter :)

Så nu skjutsade hon mig för att storhandla lite. Perfekt då det ekade i våra skåp här hemma. Det är ett skit att inte ha körkort och bil!!

Nu håller jag på att koka några ägg som jag tänkte äta innan jag går, har inte hunnit äta någon lunch än.. amagad! Sen ska jag som sagt på lussefika på dagis. Det är inget luciatåg då de är så små i "hennes" hus men det kan ju vara mysigt att träffa lite andra föräldrar ändå!

Tänkte lägga upp lite bilder från igår.. och btw så såg vi en "kändis"!! eller ja. Kändis och kändis. Den manliga unga tv-bonden och hans tjej.. de var där och planerade sitt bröllop! Det går fort när man får saker betalat och filmat ;)

Jaja.

Tjingalong!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä har dom inte luciatåg, lite tråkigt.
Vi har luciafirande på vårat dagis imorgon *längtar*

Frida sa...

Skickade numret på Helgon istället, hoppas det funkar lika bra :)

Anonym sa...

Tack, japp det var kul!

Har du inte en laptop..? O.o

Det verkar som det du, haha. Jag fick ju aslåga så jag måste ju vara hur snäll som helst :D

Anonym sa...

I see, router på önskelistan då? :) Annars får du ta "internetsladden" till laptopen och köra utan routern.. :) Så slipper du iaf sitta vid en dator o kan sitta i soffan eller så.