torsdag 25 december 2008

Juldag är slödag..

Sambon sitter och spelar kort med systra sin och kusinen som är här på besök från Israel, medan dotra sover. Jag passar på att sitta lite här. Läsa lite bloggar. Inser att det här inlägget borde vara ett inlägg om hur julaftonen var. Men jag väljer att låta bli. Jag nöjer mig med att skriva: det blir aldrig som man tänkt sig och att Al fick jättemånga fina presenter!

Jag fick också en fin present av min älskade sambo. En efterlängtad nagelförlängning! Vissa av er kanske minns att jag skrivit om det för länge länge sen, annars kan ni uppdatera er här. Jag blev jätteglad.. men samtidigt ledsen, då vi kommit överens om en betydligt mindre summa att handla julklappar till varandra för. Vi skulle ju inte ens köpa till varandra från början! Så även om jag blev väldigt glad över presenten kände jag mig samtidigt väldigt dum som inte alls lagt ner mycket pengar på hans. (Ja, jag vet att det inte är pengarna som räknas! Men ni förstår säkert hur jag menar ändå.)

Sötnöten sa i alla fall att den här presenten innebar vissa förpliktelser för mig:

1. De ska fixas en gång i månaden
2. Han vill få ut nåt av dem.. så att säga ;P

haha. Han är ju för gullig. :)

Nu ska jag sätta mig i soffan, zappa lite och se om det går någon bra film och äta min "plast-svärmors" underbara godis! Hon har smält 600 g (!) 70 % choklad, och blandat det med hackade jordnötter och dumlekolor. Detta har hon sen hällt ut på en plåt och låtit svalna och skurit i bitar! Smaken på dessa stavas enklast på detta sätt: L-Y-X!

Njut av helgen! Snart är det en ny!

Kram på er därute!

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Neeeeej, tipsa inte om mer julgodis!!! Jag har gått upp ca 5 kg under helgerna nu och jag menar allvar med det. Mina nya fina (läs dyra) jeans vägrar gå på så jag måst sluta äta skräp!

God fortsättning!