måndag 1 december 2008

Stockholmsresan i lördags

(blir inga bilder än.. men de kommer!)

Smet upp före alla andra och tog mig en lång dusch helt i fred. Sminkade mig och klädde på mig i lugn och ro för att sen gå för att möta mamma och syrran vid tågstationen..


Syrran hade redan köpt biljett åt mig, så vi hoppade bara in på pressbyrån och köpte frukost innan vi hoppade in på tåget. Jag köpte en stor varm choklad.. jag ÄLSKAR deras choklad. mums!

Vi hade tur som fick ett bord så vi kunde sitta tillsammans hela resan. När vi kom fram började vi med att kolla upp när restaurangen vi tänkte äta frukost på öppnade. Sen gick vi in på en klädaffär där mamma hittade en skitsnygg blus från ONLY. Hon tyckte den var lite för trång bara, så hon köpte den inte.. Vilket hon ångrade sen och vi sprang runt hela stockholm för att hitta.. för såklart fanns den ju inte kvar när hon smet in efter lunchen och skulle köpa den.


Vi åt lunch på Mongolian Barbeque. Väldigt gott.. men jag vet inte om jag kommer gå dit igen faktiskt. Det var lite.. smutsigt. Tyvärr.. Efter det gick vi till Lagerhaus och jag köpte ett rött klotljus, 6 glöggmuggar och 2 små skålar i samma serie (mysa) att ha russin och mandlar i. Senare gick vi tillbaka dit och då köpte jag även en krans att ha på ytterdörren. Thats it. Där

Sen tog vi vägen förbi NK's julskyltning och ner till julmarknaden i kungsträdgården.. Mycket mysigt och julkänslan hamnade på max med hjälp av julsånger som sjöngs av en kör, glöggdoft blandat med lukten av brända mandlar och ponnyridning! Behövdes ingen snö ens..


Sen irrade vi vidare för att hitta oss till Panduro, men när vi väl kom dit efter en avstickare på stockhome, så insåg vi att för att ta oss an den butiken behövde vi kaffe i oss. (det var typ här mitt huvud verkligen började göra sig påmint!) Snurrade vidare till PUB där vi satte oss och tog varsin kaffe (vaniljlatte för mig såklart) det var så trevligt att vi satt kvar en bra stund.. så pass länge att när vi kom tillbaka till Panduro så hade de stängt!


Snopna gick vi till hötorget, köpte vindruvor och lite vita kvistar att ha en ljusslinga i. Sen fortsatte vi leta efter mammas blus ! (remember?) Tillslut var vi tillbaka i butiken vi varit i från början och då hade de fått in 3 stycken. Visserligen i strl mamma tyckte var trång, men hon köpte den ändå. Skitsnygg var den!


Så var det dags att ta sig tillbaka till station. Smet upp på Åhléns toalett först och nu hade jag bra ont i huvudet. Väl på station köpte syrran en påse chips och så köpte vi varsin dricka innan vi gick och satte oss på tåget. Även denna gång fick vi eget bord. Dukade upp "fint". En vit servett fick vara bordsduk och så hade vi chips, brända mandlar och druvor. Är det lördagkväll så är det!


Sen mådde jag som sagt dåligt hela vägen hem. Men fram tills dess var det en otroligt trevlig dag!


Men som sagt.. känner mig lite besviken på att jag inte handlade mer! ;P

1 kommentar:

Frida sa...

Hej!
Självklart ska ni få tillbaka det! Babybjörnen har jag här, boken var det dock H som lånade så den vet jag faktiskt inte var den är. Ska prata med honom imorgon och se till att tvätta Babybjörnen.
/ Frida