fredag 19 december 2008

Hjulen på bussen de går runt, runt, runt..

och det gör den här sabla förkylningen här hemma med! Men det är väl det som är nackdelen med att samsova. När den ena är frisk, är den andra lite sjuk och den tredje kanonsjuk.

Imorse var det sambons tur att vakna med 39 graders feber. Vad göra? Jag måste ju jobba. Alicia måste aktiveras. Sambon måste sova. Ringer mormor och morfar. Tyvärr, de kunde inte just idag. Farmor? Nej, hon kunde inte heller.. Jag kör en rövare och ringer dagis.

"Förlåt att jag ringer så sent (klockan 10. Jag ska åka med tåget som går alldeles snart) Men det har krisat sig här hemma. Får Alicia komma idag ett par timmar?"
"självklart! Hur länge då?"

så var det avklarat! Morfar hämtar sen och lämnar henne hemma och då är det bara 3 timmar kvar innan jag kommer hem. Det klarar han nog, sambogubben. Men jag ÄLSKAR vårat dagis.. eller ja, vår förskola!

Innan Alicia hann uppfatta vad det var som hände hade jag packat ner henne i vagnen, när vi kommer vid busshållsplatsen kom bussen som går förbi dagiset precis. vinkar åt chauffören och vi hoppar på. Sparar 10 min och en halvt ihjälstressad morsa. Flyt. Alicia är jätteglad när hon ser var vi är på väg. inga problem vid lämningen heller. Flyt. Halvspringer ner på ICA och apoteket och köper blåbärssoppa och Ipren åt sambon. Inga köer. Flyt! Hinner komma hem, andas, (sluta svettas) och skriva det här inlägget.

Nu ska jag dock klä på mig igen och gå till tåget. Idag kommer det ett ställ med nya grejer till jobbet som JAG har beställt! Schwartzkops nya hårfärgning. 10 minuter ska det bara ta. Låter ju alldeles underbart. Måste ju passa småbarnsmorsor alldeles ypperligt! Och så kommer det nu precis innan jul och nyår när alla vill vara fina i håret.. (läs: när jag vill bli fin i håret ;P ) jag ska köpa en och prova och så lägger jag ut bild sen.

Rusa nu! Ha en bra dag alla!!

1 kommentar:

Sara sa...

Åhhh, så skönt när det löser sig med barnpassningen, dels för en själv men allra helst när man vet att barnen dessutom diggar passningen :D