lördag 13 december 2008

ÅHH vilken dålig dag!

okej. Så sambon är sjuk och vi kunde inte julklappshandla, kolla på luciakröningen eller klä granen (nej, jag gör inte det själv med en 1½ åring!) så jag tänkte.. "hey, häng inte läpp! Vi gör en mysig middag jag och Alicia och har en luciamiddag istället. Det är ju trots allt lördag!"

Sagt och gjort. skulle göra Fläskfilé med balsamicosås och ris. Det är såå gott! Började bra. Luktade gott. Sen kollade jag riset.. nja. överkokt, men det gör inget! Det går att äta ändå! Så tänkte jag dricka mig ett glas vin. Tror ni inte korkjäveln går av! Inget vin alltså, för är det något jag ogillar skarpt är det korkbitar i mitt vin!

Nåja. Vi hade ju kall julmust. I ett vinglas kan även det bli festligt!

Så vi dukar och så är det då dags att äta första tuggan. Jag håller på att skära upp köttet till Al då jag tycker att det luktar konstigt. Då är köttet antagligen frysskadat från frysen för äta gick det absolut inte!!

Alicia är hungrig som en varg.. vad göra? Man kan ju inte bara äta överkokt ris och sås! Ställer mig och skär upp blodpudding. Känner besvikelsen stegras inom mig. blodpudding? En lördagkväll?! så tänkte jag att det skulle gå snabbt, så istället för att ta fram smöret från kylen tänkte jag att steker blodpuddingen i oljan som ändå står precis här vid stekpannan.

Gör inte det.

Allt bara fastnade i stekpannan.. trasiga och halvstekta skivor blev det. och när jag skulle ta upp lingonsyltsburken så satt locket fast. Då skrek jag på sambon. "TA UPP DET HÄR LOCKET INNAN JAG BÖRJAR GRINA!!!" för då var det nära..

Men som en underbar dotter jag har så fixade hon kalaskänslan ändå, när hon skålade med mig med sitt vattenglas.

"mamma gonk!"
"ja.. gonk på dig med!" gonk tamej faaan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. fy vilken dag.. nästan så jag känner att min bakisdag är helt fabolös. men du, varför inte sila vinet i ett kaffefilter? hoppas kvällen blir bättre!

Anonym sa...

du verkar verkligen ite ha haft en bra dag! synd på en lördag och lucia och allt. hoppas morgondagen blir bättre!

Anonym sa...

ja det var ju en händelserik kväll ialla fall