söndag 21 september 2008

Hemma och relaxad

Kom hem för en timme sen nu. Hörde hur sambon försökte få lilla Al att sova. Satte mig vid köksbordet, läste en tidning, åt en smörgås. Åt en till smörgås. Läste en till tidning. Kollade reklamblad. 2 gånger.

Nu får jag nog inse att de somnat båda två därinne. Sötnötar.

Ska med krypa ner. Tidig morgon imorgon. Tänkte bara dela med mig av en rätt söt grej som hände häromnatten, mitt i något som inte alls var så sött.

Alicia knölade och stökade som vanligt häromnatten, i fredagsnatt närmare bestämt. Jag hade så ont i kroppen pga förkylningen så tillslut tappade jag tålmodet och, sådär halvt i sömnen, utbrister jag högt och irriterat:
"ALICIA! NU får du GE DIG!"
och då svarar världens sötaste unge, lugnt och sansat
"ja-a.."

Kram och god natt på er därute.

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja ibland så tryter tålamodet en aning men att få ett sånt rart litet svar "i stundens hetta" gör nog att man tappar all ev irritation på två röda :D

Ha en bra dag!

Kram

Anonym sa...

Haha, dom är så söta dom små liven :)