tisdag 30 september 2008

Väntetider

Just ja. Var på ortopeden med Al igår för att de skulle få kika på hennes finger. Över helgen har hon visat handen för oss och sagt "aj". Det har hon inte gjort alls tidigare. Inte ens när det var nysytt. Inte ens när gjorde illa sig! Men nu kliar det väl så hon har naggat lite på fingret och så kom det titt som tätt ett "aj".

Jaja. Upp till sjukhuset. Får sitta ner i ett väntrum. De har i allafall en riktigt bra lekhörna där som Al vänder upp och ner på. Precis när hon hittar en låda med klossar (praise the lord!) Så ropar de in henne. Typiskt. Vrålskriks SM när vi får bära bort henne. Såklart. Blir visade till ett annat rum. Utan leksaker. För att vänta. Kunde vi inte fått sitta kvar i det andra rummet då så hon kunde lekt tills läkaren var helt klar? Ok om man är vuxen, men fy vad tråkigt det var att vänta i det där rummet.

Efter lite upptäcksfärd så hittar vi i alla fall ett litet skelett som står lite undangömt. Alicia går fram, tittar fascinerat på det och säger sen
"heeej!"
"ja det där är Oskar!" utbrister en överläkare som kliver ut ur ett undersökningsrum
"har han också fått vänta länge?" säger jag.. och ler.

JÄKLAR vad paff läkaren blev! Vad roligt det var att se. Avfärdade det ju med "nej jag bara skojade ha.ha.ha.ha" Och då började han skratta med. Tur. Kunde ju lika gärna varit en sån där tjurgubbe som inte förstod skämt. Personligen tyckte jag det var så roligt att jag knappt kunde titta på honom för att inte bryta ut i ett sånt där hysteriskt skratt där man visar hela tandköttet och tårarna sprutar på en!

(tillslut fick vi komma in i alla fall, och fingret såg ut att ha läkt bra om än att det var lite rött och lite svullet. Men det var bara att hålla ögonen på det så det inte blev värre. Att hon säger "aj" nu berodde sannorlikt på att det är lite svårt att böja fingret just pga svullnaden. Men att den skulle gå ner. Annars skulle vi återkomma..)

Nu ska jag fnissa mig hela vägen till sängen.

God natt på er nattugglor därute!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad bäst du är! *asg*

Anonym sa...

Haha, man måste ju ha lite humor ;P

Tur att allt såg bra ut med Alicias finger =)

Och svar: Mitire tycker det är skoj att äntligen ha någon och gapa ikapp med kan jag ju säga.. phu.
Men annars så var det inte så farligt som jag trodde... sålänge hon får sitta på min mamma, så är hon supernöjd. Den lilla skiten ;P
Mamma är ju hennes allra favorit.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Haha! Bra sagt :D O bra att fingret läker som det ska!

Kram

RANA sa...

"har han också fått vänta länge?"
Hahaha!! BRA, där. Så ska de tas, vitrockarna!

Raring, jag har länkat dig. Hade helt missat det i min stora förvirring.

/Rana