tisdag 16 september 2008

Vad är felet?

Jag vet inte vad som är fel.. Alicia vaknar flera gånger och gråter, vänder sig och knölar och gråter igen.. fast hon sover. Sen lägger hon sig nära, nära, nästan PÅ mig, håller ett krampaktigt tag om min arm och somnar om.

Är det mardrömmar? Har hon ont? VAR har hon ont i så fall? Fingret? Munnen? Det kanske är tänder? Har hon för blöt blöja? Fryser hon? Svettas hon? Är det en "fas"?

And so on.

Dags för mig att göra kväll tror jag. Imorgon kommer mamma hit igen på förmiddagen för att kolla till Alicias finger och lägga om det på nytt.

Jag klarade nästan att bemästra suget ikväll dock.. blev några morötter och en apelsin till. Men jädrar vad jag längtar till lördag! :)

God natt gott folk.. Hoppas ni får en lugnare natt än vad jag verkar få här hemma..

1 kommentar:

Sara sa...

Om jag får gissa skulle jag tro att det är en fas. Alla min har följt ungefär samma mönster. Runt ett-årsdagen har sömnen blivit katastrof och man fattar inte varför. Storebror fik jag ordning på efter ett par månader men L var HEMSKare än hemsk. Nu har lillebror börjat med natt-terror å jag känner bara NEJ JAG ORKAR INTE EN TILL!!! Han gör preis som Al, verkar vaken men sover, gråter, vänder sig, sätter sig upp, lägger sig ner. Allt samtidigt som ett enformigt ylande. Man blir gaaaaaaaaalen å vet inte vad man ska ta sig till. *gäspar* Tror det bästa är att bara finnas där så de inte känner sig övergivna. Man man får passa sig för att hjälpa dem att somna om med att tex gunga dem, stryka dem i håret eller ta upp dem i famnen. Det gjorde jag med L å till sist kunde hon inte sova utan mig :/
Hittade ett par bortglömda mockasiner med ingen mindre än Hello Kitty. De blev aldrig mer än prövade, tänkte om Al kanske ville ha dem...strl 22-24. Kan skika dem med rabattkupongerna (Libero) i så fall. :D