torsdag 4 september 2008

Lonely nights..

Jag gillar inte att vår rauter lagt av. För det innebär att jag inte längre kan sitta i soffan och surfa runt och samtidigt glo på tv. Nu får jag nackspärr om jag skulle försöka..

Så då var ännu en dag gjord att lägga till handlingarna. Började med en supertrevlig "dejt" med min älskade, käraste A. Ja, inte sambon den här gången utan min väninna A. Vi gick runt lite först och försökte få F att sova, men det ville sig inte. Så när hon gav upp, ja, då somnade han. Såklart! :) Tittade lite på skor och sen satte vi oss och åt lunch på Espresso house. Och det måste jag säga. För att heta just "Espresso house" så gjorde de inte god espresso!

Det ingick valfri varm dryck, och A tog.. en vaniljlatte (hehe) och jag tog en chai latte. Chai latten var helt okej, men jag fick smaka A's vaniljlatte och den smakade.. ja förjävligt rent ut sagt! Som att den var gjord av kaffe från mitt jobb som varit på sen kl 06 och man börjar jobba kl 8. Blärk!

Sen tog vi en snabb visit till en barnaffär och jag köpte två presenter. Till nyfödingen och till hans storasyster. Det blev inga stora presenter, men jag tror de blev glada ändå :)

Och var han söt eller var han söt!!?? Underbar skulle jag vilja säga! :) Men konstigt nog kände jag faktiskt inte av det där bebissuget man kan få när man ser så där små. Jag är fortfarande i stadiet då jag kan tänka mig en graviditet till, men sen får det räcka! De är söta på håll, och när man fortfarande kan lämna över dem till mor och far sin... :) Men som jag sa till L, jag tror det beror på hur man haft det med första (eller det senaste barnet). Med sömn och humör och fan och hans moster.

För mig är det "negativa med att få barn" fortfarande för färskt i mitt minne för att jag ska vilja ha en till! (brustna nätter, depp)

Nu sitter jag här hemma själv och smuttar på en kopp te. Ska kolla lite på ellos.se och "fönstershoppa" lite. Får se om jag misstar mig och klickar på "köp" istället för "radera" sen ;P

Sen ska jag nog ta och bekanta mig lite med det där Tradera.. L hade köpt/vunnit så fina vinterkläder där för ett alldeles perfekt överkomligt pris, att jag bara måste kolla! :)

Todelooo!

1 kommentar:

Sara sa...

Nu har jag inte blivit deppig efter graviditeterna men min mitten-unge var ett MONSTER när det kom till att sova. Vaknade av minsta lilla hundra gånger per natt. Skulle amma, gosa eller värst av allt leka. Var inte ovanligt att hon var vaken tre timmar mitt i natten men vaknade iaf kl 5 å skulle upp. Sov middag i 20 minuter, ja du hajjar. Men det jag ville ha sagt med det var att nästa barn behöver inte vara lika. Min minsting upphör aldrig att förvåna, han sover i sin säng, vaknar ett par gånger på natten och har för det mesta somnat själv i sin säng. Så jag håller tummarna att du får en av den sorten nästa gång ;D