tisdag 16 september 2008

Hemma idag..

Hemma från dagis och jobb idag. Jag "vabbar" alltså. Alicia var hängig och gnällig igår, hon hade sovit hela natten, sen vaknat för att äta frukost och sen somnat om i sambons knä bara så där och så sovit till 12.

Inatt har hon gråtit i sömnen, länge. Och i morse var hon varm, så då fick hon stanna hemma. När jag ringde om det till dagis så berättade jag även om att hon fått sy fingret och då tyckte de att det var ännu bättre att hon stannade hemma, eftersom de alltid är ute i sandlådan på förmiddagarna. Kändes skönt att de var så förstående..

Nu sitter jag här efter att ha gått en promenad för att få henne att sova, med en coca cola zero. Så gott! Har faktiskt knappt druckit läsk sen vi tog oss i kragen här hemma! Och vad gott det är då.. Tyvärr har jag en sån där "jag-är-sugen-på-något-exakt-hela-tiden"-dag. Och jag tror att det enkom har att göra med att jag är hemma.

Inte konstigt att vågen bara pekade upp, upp, upp när jag gick hemma. Så fort jag är på jobbet klarar jag att hålla suget i schack utan problem, men att vara hemma en hel dag är rena döden!

Nu ska jag nog ta och leta rätt på mobilen..

simma lugnt!

Inga kommentarer: