tisdag 9 september 2008

Ojsan!

Nu var det ett tag sen jag skrev här.. men tiden bara flyger iväg. Jobbar just nu på ett heltids-schema, så när jag kommer hem på kvällarna är det bara att halvdö i soffan som gäller!

Det händer så mycket om dagarna, att jag inte vet var jag ska börja någonstans.. eller ens minnas att skriva om det.

Idag slog det mig dock att jag hatar verkligen inte mycket här i livet. För mig är ordet "hata" så otroligt starkt att jag sällan ens säger det. Men en sak hatar jag verkligen.. att plocka upp bananer!

Konstigt va?!

Men bara tanken på alla historier om äckliga bananspindlar får mig att vilja spy, rent ut sagt när jag lyfter bananklase efter bananklase ur den där lådan! Som ni kanske förstår så är jag inte så förtjust i spindlar. Jag lider rent utav, av fobi. Vill egentligen inte ens skriva om det här, för då besudlar jag min blogg med det äckliga ordet! (så alla kommentarer om såna här historier betackar jag mig för!) Men, ja. Det hatar jag alltså.

En sak som jag fullkomligen älskar dock, är när jag hinner komma hem innan Al somnat och när jag försiktigt öppnar dörren hör från vardagsrummet: "mamma!" sen ljudet av ett par små fötter som kommer springandes ut i hallen samtidigt som hon ropar "mamma! mamma! mamma! mamma!" för att avsluta det hela med "heeeej mamma!" Mitt hjärtegull.. <3

Idag fick jag migrän redan på förmiddagen. Fi faen säger jag bara! Apoteksombud - visst. Men inga Eeze, så det fick bli vanliga Treo. Och så starkt kaffe på det. Men inte hjälpte det inte.

slutade med att jag blev alldeles darrig och illamående pga huvudvärken. Gick ut en stund, drack två stora glas med stark saft, och åt några saltade kex. Då gick det över. Men fy vad otäckt det var att må så. :(

Jo, en sak till. Igår, måndag, blev jag stolt ägare till ett årskort på Friskis och svettis! Det ni! Nu har jag blivit riktigt hurtig! :) Körde ett medelpass tillsammans med syrran.. och jag tänkte ärligt att "nej, hon vill DÖDA oss!" om ledaren.. men det gick ju bra tillslut. Och det var riktigt skönt att komma igång!

Nu ska jag göra mig ordning för natten och krypa till sängs. Anledningen till migränen idag var nog att Al vaknade flera gånger inatt och grät. Misstänker fler tänder. (tar de ALDRIG slut?!) Risken finns väl att natten som blir, blir likadan. Men imorgon vill jag inte må dåligt..

Kram och godnatt på er därute!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lösa ögonskuggor och sånt brukar klara sig längre.. så länge dom luktar fräscht och ser fräscha ut är det lugnt. Så håll fast i ditt glitter du, någon gång ska du se att du behöver det ;)

Anonym sa...

Hehe. Tänderna kommer nog att ta slut ska du se.. sen kommer den trevliga perioden när du måste betala ditt barn för att dom trillar ur! Det du! ;P Haha.. skönt att läsa att du verkar ha det bra gumman! Tänker på dig! Kram

Sara sa...

Jag håller med om ovannämnda kryp, ogillar skarpt. Har lärt mig att hantera de små varianterna så länge de inte kryper på mig.
En sak jag hatar mer är dock att bli väckt på natten!!! Min minsta har fått för sig att man ska vakna typ 2-3 snåret och sen inte somna om! Hoppas att det går över snabbt för man blir så sänkt av att vara vaken i flera timmar varenda natt.

Det där med migrän känner jag igen, har inte provat Eeze, är för snål :/ men ska nog göra det. Brukar ta ett par Panodil Zapp så fort jag känner minsta lilla, annars är det kört då funkar bara en god natts sömn och de duggar ju inte tätt ;)
Hoppas din onsdag blir bättre!
Kram!!!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Inte behöver du be om ursäkt för att du inte kommenterat på ett tag!! :) Jag vet ju att du sliter o står i på jobbet medans en annan sitter här hemma o gör ingenting ;P

Fy för spindlar o migrän :S Hoppas din dag blir bättre idag!

Kram

Anonym sa...

Usch då för migrän och darrningarna. =/ Låter inte skoj alls.
Och usch, kan förstå att du inte gillar o plocka upp bananerna då, ingen rolig överraskning!

RANA sa...

Nu ska jag inte prata om de där äckliga sp-ndl-rn-, men har du tänk på att det kanske är stanken som gör det så otäckt????

Jag hatar också få saker, men en sak jag trots allt hatar är LUKTEN AV BLÖTA BANANER.

- - -

Hoppas att du sover på ditt söta öra nu och att du slipper ovannämnda äckel och mirgrän imorgon!

Kram, Rana

RANA sa...

Nu är jag tillbaka ett dygn senare. Såg en kommentar från dig med en fråga jag ej besvarat. Jorå, jag har målat den där tavlan som du frågade om. :-)
Kram igen!

Anonym sa...

Hej du. Jag har en by blogg. Jag har redan lagt till dej i min länkar. Adressen hittar du i min gamla blogg. Ha det bäst.

Denvackra...