onsdag 22 april 2009

Alicia är mig på spåren!

Igår kom hon med sina stora rådjursögon

"mamma? lauuu" (vilket jag lärt mig betyder choklad)
"nej, vi ska inte äta choklad idag. Det är ju inte lördag
"laauuu!"
"Nej, jag har ingen choklad!"
"Söpa lauu?"
"Nej, vi ska inte köpa choklad idag, det är inte lördag idag"

Hon smiter iväg en stund, jag återgår till min bok (som jag förövrigt läst ut nu, och den var SÅ bra!) sen kommer hon tillbaka med min väska

"Mamma lauu!" spricker upp i ett jätteleende.

erhm.. eh..

*note to myself: hitta ett bättre gömställe*

5 kommentarer:

pethra sa...

Haha, man får inte vara dum inte... ;)

Malin sa...

Dom är så smarta de där små. :) Alfons har också lärt sig vart vi har gömma här, fast det är högst upp i skafferiet. Får nog byta plats snart.

Skruttgumman sa...

*fnissar* Härligt!! Man får inte vara dum, då blir man snart vuxen ;)

linda sa...

hahah..ungar är underbara!
Och smarta...de hittar alltid lal gömställen. :-)

Jenny sa...

Hahaha! Underbara ungar!