lördag 18 april 2009

Jag läser en bok!

Och det är inte "Max potta", "Max blöja" eller "klappa djuren på bondgården" Utan en riktig bok! En bok skriven för vuxna!


Jens Lapidus "Aldrig fucka upp". Riktigt bra.


Så här står det på baksidan:


Det finns bara en väg framåt. Alla hinder röjs undan snabbt och skoningslöst. Sån är lagen i Stockholms undre värld, en lag som stiftats av bossarnas boss, Radovan Kranjic. Och vill man komma upp sig måste man respektera mister R.


Thomas Andrén är snuten som går till motattack mot hela systemet - Mahmud al-Askori är förortssnubben som vill diktera villkoren för sitt eget liv - Niklas Brogren är legosoldaten som startar sitt eget personliga krig mot samhället. Alla tre blir indragna i Radovans gravitationsfält, den mörka delen av staden: Stockholm Noir. Här är ingenting omöjligt, här är allt till salu - men priset kan bli högt, allt för högt.




Fast jag måste erkänna att jag hade svårt för hans korthuggna stil han har när han skriver, i början. Men efter bara några meningar kommer man in i det och som det står på framsidan av boken är det en riktig bladvändare! Jag läser så fort jag får tillfälle.


Från början hade jag bara tänkt läsa den på tåget, den korta biten till och från jobbet, men jag kan inte sluta! Jag går som en riktig boknörd med näsan nere i boken, och ser knappt bilar eller cyklar där jag går. Helt uppslukad..


Men trots att jag är ledig idag, blir det inte så mycket läsande. I helgen måste jag ta itu med packning igen.. Blir jag aldrig klar?! Jag vet inte. Känns inte som det just nu. Blev imponerad i onsdag då sambon var över hela dagen, själv med Alicia hemma, men ändå hunnit packa alla sina saker. Men sen kröp det ju fram att hans mamma hjälpt honom.. Jag känner dock att jag inte bara kan koncentrera mig på packning när jag är ensam hemma med Al. Känns inte riktigt schysst mot henne..


Men, det måste bli gjort, killen som bor i min nya lägenhet nu, flyttar ut redan nu i helgen, sen ska jag bara godkänna städningen på torsdag, sen är det klart för mig att börja flytta in grejer!


Tiden går fort nu!


:)

1 kommentar:

Miss Goldie sa...

Jag läser den där boken nu också! Har du läst Snabba cash också? Jag läste den först och tyckte den var jättebra. Båda två är lite tröga i början, men blir bättre sen.

Ha det så bra!