söndag 12 april 2009

Påskmat och spikmatta..

Nyss ätit frukost på jobbet även om jag nästan heligt svor på att jag inte skulle behöva äta något mer på en vecka, igår!

Åh, vad mycket god mat det var. Men sillen och laxen är starkast på påskbordet måste jag säga. och mammas räkomelett. Det andra som korv och köttbullar äter jag så mycket till vardags att det inte känns som ett måste på min tallrik i alla fall. Även om mammas köttbullar är så goda att de ändå har en given plats på min tallrik ;)

Vad är din favorit på påskbord vs julbord?

Några minuter kvar tills jag börjar jobba. Sen kör jag hela dagen. När jag kommer hem MÅSTE jag börja packa! MÅSTE! Ser ni mig någon annanstans så ta mig i örat!

Och vet ni mer vad jag gjorde igår? Jag låg på spikmatta! haha! Mamma hade fått ett infall och köpt en, och den funkade bra för henne, så då var ju jag tvungen att prova med. Det var inte så skönt i början, men sen så somnade jag t om liggandes därpå! Så mamma fick komma in och väcka mig och ta bort mattan :) Men som jag sov sen! Hela natten! Underbart!

Har du provat spikmatta någongång?

2 kommentarer:

pethra sa...

Åh jag blir avis, vill ha en spikmatta. :( De är ju så dyra dock. Jag tror det är en bra grej, helt klart.
Lycka till med packningen!

Skruttgumman sa...

Jag gillar det mesta på påsk/julbordet *matvrak* Kan inte välja en speciell sak...allt är toppen! ;)
Spikmatta har jag provat lite snabbt hemma hos svägerskan...inte skönt, men man kanske lär ligga längre stunder.