tisdag 21 april 2009

Jorå, jag lever

Näsan tippar under vattenytan bara ibland. *ler*

Igår stod packningen still här hemma. Vi var till lekparken hela eftermiddagen istället, sen var det middagsdags (man-tager-vad-man-haver middag, och jag tog falukorv, lök, majs och matlagningsgrädde och lite chilipeppar. Alicia åt som en häst!) och så bolibompa, sen gick vi och lade oss. Skönt med såna dagar med, speciellt på måndagar då vi går upp så himla tidigt för att komma till dagis och jobb.

På jobbet igår "fick jag" en prao. En kille som går i sjuan. Först lite blyg, men det var ju jag med. Who can blame him. Sen efter ett tag när han blivit lite varm i kläderna så var han ju hur soft som helst! "TJA!" när han ville något, istället för att försiktigt som en mus komma fram och nästan be om ursäkt för sin existens. hehe. störtskön. Och duktig.

Men det är svårt att ta hand om en prao när man inte själv vet riktigt vad man ska göra. Men idag är han nog inte med mig. Vi får se.

Nåja. Kunde inte somna om efter att Alicia väkt mig och ville byta pyjamas, vid 5:30. Oj som hon drömmer just nu. Så jag gick upp istället, läst lite mejl, lite forum, och min bok. Inte mycket kvar av den nu. Den är så ruskigt bra! :)

Snart vaknar hon väl till skruttan. Ska nog göra mig en kopp te och läsa lite till, tills dess.

Ha en skön tisdag, alla därute nu!

1 kommentar:

Sara sa...

Tänk om jag också kunde pallra mig upp före barnen någon gång! Själv är jag så otroligt morgontrött och har humör efter det... Hoppas tisdagen bjuder på någon rolig överaskning, de kan man inte få för många av ;)