fredag 24 april 2009

Fredagmorgon och skallebank..

Vaknade för en timme sen med jordens huvudvärk. Smet upp för att ta en huvudvärkstablett och stoppa den innan den utvecklas till migrän, så har jag inga hemma! Inte så genomtänkt kanske..

Igår var vi på kalas för "småkusinerna". Fast så små är de ju inte längre. 6 år! Helt sjukt. Och deras storebror fyller snart tonåring! Ännu sjukare. Konstigt att det bara är de som blir äldre. Jag är ju lika ung som när de föddes, fortfarande!

Och det bjöds på jordgubbstårta minsann, mums! Sen på kvällen grillade vi. Det var så otroligt gott att jag satt kvar hur länge somhelst och bara plockade på mig fläskfilé. Min svåger ÄR grillmästare. Så sant som det är sagt! Och det var himla gott att få äta i lite sällskap igen. Har inte riktigt haft aptit, men den börjar komma tillbaka.. :) Lilltjejen som fyllde deklarerade högt att det här var den BÄSTA födelsedagen någonsin! och Lilltjejen som kom dit med mig busade konstant med sina kusiner, så hon höll nog bara med! :)

Kollade på lägenheten igår med, men igår fick jag nästan panik. Vad den är liten! Vad bortskämd man blir när man bott i "stort" ett par år. Men som svågern sa så är vi ju bara två (en och en halv) som ska bo där. De har bott två på 10 kvm mindre, så nog ska vi klara oss..

Fin är den dock. Lite mycket hål på väggarna kanske, de hade pratat om omtapetsering när de besiktade lägenheten, får se om de går med på det. Vore ju najs.

Nu funderar jag på om lite te och kanelbullar kan göra susen mot min huvudvärk? Te blir det i alla fall. För nu vaknade Al.

Ha en skön fredag!

2 kommentarer:

Skruttgumman sa...

Te och kanelbulle brukar vara toppen mot huvudvärk ;) Iaf om de äts när man sitter invirad i en filt i sitt favoritsoffhörn =P
Hoppas du får en toppenskön helg!!

Smilla sa...

En och en halv? Jag förstår inte. För lite kaffe, eller så har jag följt bloggen dåligt.

Måste säga, bloggen är så fin - jag tittar in och känner vårkänslor! Jag har blivit duktig på att blogga nu när jag måste jobbblogga också. Det är bra. Ha en jättebra dag och lycka till med flytten.