torsdag 2 april 2009

Jag har fått en bebis igen!

Nåja, hon fyller snart 2 år, men det hindrar henne inte från att lägga till sig bebisfasoner! och just nu är jag så trött att jag knappt kan skriva detta.. *se i kors*

Jodå. Alicia har fått för sig att hon absolut inte ska sova på natten. Åtminstone inte i sängen. Utan hon ska ligga som en bebis och sova i min famn. Och jag får absolut inte lägga mig ner, även om jag gör det med henne så nära mig jag kan och låter henne ligga på min arm.

Inatt hade vi en väldig strid om detta. 22:30 somnade hon först. Då hade jag försökt natta henne sen 21. (och A hade försökt sen strax innan 20) Sen vaknade hon igen på natten.

"BEBIIIS!!" skriker hon så högt hon kan. Och en annan som nu för tiden är van att vakna lite harmoniskt och inte till höga skrik hamnar ju i chocktillstånd!

"min mamma! Bebis!!" gråter hon.

Nu sover hon dock i vagnen. Efter en liten strid där med. Jag har varit ute sen 12 och bara gått och gått. Trodde ju i mitt stilla sinne att hon skulle vara trött efter natten och somna fort. Men icke. Och högklackade stövlar hade jag med. Sa jag "stilla" sinne? Jag menade såklart urbota jävla dumma sinne.

Eftersom jag var tvungen att gå så länge hamnade jag längre och längre bort från hemmet, annars hade jag kunnat gå hem så fort hon somnat och stjälpt mig i soffan jag med.. men istället sockerknarkar jag innan mina föräldrar ska komma över på fika..

*gäsp*

3 kommentarer:

Sara sa...

Blä! Finns inget så frustrerande som när de vägrar sova. L hade en sån natt nyligen å hon är tre å ett halvt... Men som tur var så var det bara en natt och jag sov på madrass inne hos henne.
Hoppas du får sova gott i natt!

Mamasnest sa...

Åh vad jag känner igen det där. :-( Glöm inte att allt går över, när hon går i skolan bråkar ni om att hon ska upp på morgonen. ;-)

Jenny sa...

Amelie har också lite bebisfasoner för sig. Hon ska ha välling varje natt!