tisdag 27 maj 2008

"Bebisverkstad"

Jag låg och funderade på det här med "bebisverkstad", (som för övrigt är ett fruktansvärt fult ord). När den ska starta här hemma och så. Först tänkte jag att jag vill ha andra barnet innan jag är 30. Det är knappt 3 år kvar! (omg!:-o) så då måste vi starta igen om 1 - 1½ år, då jag typ måste bli gravid på en gång. Det låter ju bra.. men imorse. VILL jag verkligen ha fler barn? Jag mådde ju så jävla pissigt (ursäkta uttrycket) i början. Kommer jag att må likadant? Kommer jag att må bättre? Skulle jag orka att må likadant? Missförstå mig rätt nu, men jag är ju inte ens barnkär! Jag sa i alla år innan jag mötte sambon att jag inte skulle ha några barn alls, och här går jag och tänker på att skaffa ett till? och hur säger man det till sambon som pratar om att skaffa fler barn som om det vore som att bara gå ner på claes ohlsson och ta hem ett barn? (hittade ingen bättre liknelse då han är frälst i clas ohlsson ;P )

Ja, detta låg jag och funderade på imorse. Jag får nästan som lite panik. "måste" ju snart bestämma mig! Kontrollfreak som jag är..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter jobbigt =/ att inte riktigt veta vad man vill.
Jag känner lite så, jag vill ha mitt första barn runt 25, helst inte senare.. tänker man ahapp.. bara 7 år kvar. ska man ju ha någon att skaffa ungen med också.. om jag ens vill ha? jag gillar egentligen inte barn heller...

Hoppas du kommer fram till något som du mår bra med iallafall. =)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Förstår dina tankebanor. Är ju ett stort beslut hurvida man vill ha barn/fler barn. Lätt för mig att säga kanske men jag tänker såhär..låt det ta den tid det tar. Måste du ta ett "beslut" nu? Jag tror man "bara känner det" då man är redo. Visst kan man vilja planera lite..vi gjorde oxå det. Skulle ha två barn tätt efter varandra men det blidde hela 6år mellan våra gossar. "Det blev då det blev" =)