söndag 11 maj 2008

Picnic dags

Eftersom det var så himla varmt idag, så bestämde vi med ett par vänner att ta oss ut till parken och ha en riktig picnic! Med filtar och lunchmackor och nybakade bullar.. ja, det där sistnämnda fick vännen stå för, hon var så duktig att hon stod och bakade en kladdkaka redan klockan 10! Vissa är bra morgonpigga de ;)

Vi hittade en perfekt plats att ligga på, för oss som hade både barn och hund (och solskygga karlar) med oss. Lunchmackorna och salladerna var goda, coca colan smakade underbart där i skuggan och kladdkakan var supersmarrig! :)

Så här fin utsikt hade jag där jag låg på min plats på filten:




Våra söta sommartöser, med solhattarna på svaj och en kaksugen hundtös som mer än gärna ville smaka vad vi åt på :)



Dessutom hade jag, dagen till ära, fixat ett par fina sommarfötter! De trivdes riktigt bra ute i det fria i gräset haha! :)



(Ett superenkelt tips till er som tittar på dessa tår och säger "nej, vad mysigt, så där vill jag med göra" så är det att köpa nagelkristaller. Måla nageln och medan lacket fortfarande är blött sätter ni dit kristallerna ni vill ha i det mönstret ni vill ha. Sen målar ni med ofärgat lack ett par lager över, så vips har ni smyckade tår! :) (eller händer med för den delen) Enkelt va? :))

När vi legat och gottat oss ett bra tag (nästan 2 eller var det 3 timmar!) tog vi oss hem till oss och avslutade det hela med vattenmelon på vår uteplats.. Sådana här dagar får det gärna bli fler av i sommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt ni verkade ha ^^
va söta fötter! är det inte lätt att stenarna ramlar av om man går med vanliga skor då?
Brukade ha sånna på naglarna mycket förr när jag hade långa fina naglar ;P