torsdag 8 maj 2008

Det var den dagen

Dagen gick riktigt bra.. kom till jobbet strax efter halv 12, och körde igång direkt. Fick först en liten genomgång i spelkassan, lite nyheter där och sen satte jag mig i kassan och körde hela passet (hela 3 timmar;) ) där. Med en kort paus för en smörgås och lite fun light.

Fick skjuts hem och när jag klev ut på loftgången så möttes jag av Alicia och sambon som hade "vattenkrig" på uteplatsen. <3 Slängde bara av mig väskan och gick sen och handlade lite till maten. Jag vet, jag jobbar med mat, borde kanske handlat när jag slutat jobba, men det blev lite stressigt i om skjutsen. Idag blev det tonfisksallad på uteplatsen. Men det var lite kallt då solen försvunnit från oss, så jag satt med kofta, medan sambon bara hade linne och var supervarm. Konstigt att man kan vara så olika ändå!

Ikväll.. eller snart rättare sagt, ska jag slänga mig i soffan och äta lite melon. Köpte en melonmix. Honung- galia- och cantaloupe melon. Mums!

Ja, jag måste bara berätta en så otäck sak som hände inatt! När Al vaknade så gick jag upp för att hämta henne. Väl vid hennes säng så slår mig tanken "men var är (och här tänkte jag faktiskt ett namn)" går med Alicia på armen till sambon. "var är Alicia någonstans?" "eh? du har henne ju på armen!" "nej, jag menade... " och här försökte jag febrilt att hitta namnet på "mitt andra barn". Men icke, istället vaknade jag och sa bara "nej, vad trög jag är, jag måstge ha drömt!" Och SOM jag måste ha drömt då, eftersom jag faktiskt tänkte det fast jag stod vid Als säng! :-o Men det var en så otäck känsla att inte veta vart detta barn var! För i mitt huvud fanns hon ju! Galet och snurrigt.. Kanske skulle ta och försöka sova lite mer kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm.. dyrt är det minsann, kostade 14 spänn.

Vad jobbigt det där med drömmen:S
Måste ju kännas väldigt konstigt.
Du borde nog sova mer ja ^^,

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det var en visdomstand jag drog idag. Skulle ljuga om jag sa att det var en dans på rosor men jag vill ju inte avskräcka dig heller om du måste göra dsamma ;-) Men det värsta är nästan att det är sjukligt dyrt. 2000spänn för att laga ett litet hål o dra en tand..UÄÄH!!

Vilken dröm du haft då =/ Otäckt. Jag drömmer alltid en massa..både kuligt o mindre kuligt..men har ofta svårt att skilja på dröm o verklighet då jag precis vaknat vilket oftast ställer till en hel del missförstånd då jag svamlar på =)