onsdag 28 maj 2008

Snabb uppdatering

innan jag ska stupa ner i soffan..

Idag var det så superfint väder så jag ringde en kompis och frågade henne om hon ville följa med ut på promenad till ett "växthus" här i närheten. Det ville hon, så ca 30 min senare kom hon och hennes dotter hem till oss och vi knatade iväg direkt.

Gick först till Babyproffsen, väl där köpte jag en napp till vår nya nappflaska. Här går jag mot strömmen nu då, och köper en Dr Browns, men när vi väl går hem så får vi låna en nappflaska av kompisen, en Esska, och det gick ju alldeles utmärkt att dricka ur den! Nästan bättre än från den vi har hemma och tragglat med :) jaja. Köper också en ratt att sätta fast på vagnen från Emmaljunga. Första var trasig innan jag ens fått kvittot i handen, fick byta. Den var trasig när vi gått 100 m. Kul, kul, men man får väl vad man betalar för antar jag. Den kostade ju bara 100 spänn. Inte var den särskilt rolig heller.

Gick vidare till blomsteraffären. Köpte Pelargoner (nu snackar vi inte längre vuxenpoäng utan pensionärspoäng!) och så några småblommor att ha emellan. Blev jättefint. :)

Så satt vi här hemma och åt lite lunch och min vilding sov och hennes åt mat med oss. Mysigt, men tillslut var vi tvugna att gå in, för det blev så sablans varmt! Satte på fläkten inne på max och så satt vi i varsitt hörn på soffan som två hösäckar medan barnen lekte så fint.

När de gått hem kom min pappa över och hämtade upp mig för att åka och storhandla. Skönt att få det gjort med, men det är så trist att inte ha varken körkort eller bil så man kan åka själv..

Nu är i alla fall både kyl och frys fulla igen. Najs.

Nu ska jag ta mig en morot och halvdö i soffan.

Bon soir!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bah, vaddå pensionärspoäng.... jag brukar också ha pelargoner! :P

Anonym sa...

Haha, menar du tunikorna, hårgrejen eller bharna? ;) Kanske är lite uppklätt för drinkar hemma om du menar hårgrejen ;P

Sarah sa...

Hoppas jag skrev till rätt person nu på FL. Annars e det nån som tycker jag e knäpp.. hihi!

Länka på du :-)