tisdag 13 maj 2008

Underbar dag med orosfjärilar på kvällen

Dagen som började såå bra och så underbart, slutade (eller ja, den håller ju fortfarande på men ni hajjar!) i totala orosfjärilar i magen. Vi börjar i början och slutar i slutet :)

Klockan 10:30 stod jag på torget för att möta min mamma och min syster för att ta oss upp till gamla staden och utnyttja våra presentkort på ett SPA här i stan.
Kommer dit och blir nästan direkt inlotsade till relaxavdelningen, där ett stort fat med färsk melon, ananas, vindruvor och apelsin, och stora tillbringare med vatten väntade på oss. (Melonvatten! En riktig hit måste jag säga)



Vi började med att sitta och bara känna av stämningen lite, i våra lånade badrockar och superfula flipflops. :P Sen hoppade vi i den enorma jacuzzi som stod därinne. Varmt var det, men vi konstaterade alla att vi är "kallblod". Efter ett tag blev det dock riktigt skönt och det bästa av allt var att det inte var klor i vattnet utan salt. På det viset slapp man lukta äckligt badhus när man klev upp. Bikinin satt superskönt! Det visade sig vara ett bra köp ändå. :)

Vi satt en bra stund där inne, 1 timme var avsatt för oss enbart därinne, och rätt vad det var så klev det in en tjej som bad oss duscha av oss lite och byta till torra underkläder så skulle vi snart få våra behandlingar. Sagt och gjort.

Jag fick en underbar rygg och nackmassage, som avslutades med att hon smorde in mig i en avslappnande olja (men det enda jag tänkte på just då var att jag skulle ha rakat av den lilla stubb jag hunnit få.. vad knasig man är) Sen fick jag vända över mig på rygg för att få ansiktsrengöring och ansiktsmassage. Underbart skönt! Hon masserade t om mina öron! :) Tjejen som tog hand om mig var superduktig. Tog i precis lagom hårt :)

Sen satte jag mig i relaxen igen.. kände mig lagom mör och nästan lite snurrig. Hon hade löst upp varenda liten muskelknuta jag hade i nacken. Drack lite vatten och väntade på att mamma och systra mi skulle bli klara med sitt. Sen satt jag en 15 minuter i en massagestol också. Den var också skön, men inget går ju upp mot en riktig klassisk massage!



När vi alla var färdiga med våra behandlingar, gjorde vi ordning oss för att gå till en restaurang och äta lite. Ja, lite är inte rätt ord i det här sammanhanget. Både förrätt och varmrätt.. och dessert!

Förrätt: Fransk löksoppa
Varmrätt: Filé mignon Black and White
Efterrätt: Italiensk glassdessert på hallonspegel (najs huh?)

När vi sitter där och äter och pratar och skrattar för fullt ringer mobilen. Och det är nu orosfjärilarna börjar sätta bo. Jag säger bara ett ord. Försäkringskassan. Ni som känner mig, ni vet, ni andra får kanske veta senare..

Jag berättar i alla fall att vi sitter precis för att äta och hon skulle återkomma som imorgon. och rätt vad det var så var klockan 15:30! och syrran som skulle hämta sina minsta på dagis klockan 16! Hon fick skynda sig iväg men jag och mamma satt kvar ett tag och drack upp vårat te och kaffe och pratade lite till om sådant man bara kan prata med sin mamma om :)

Tillslut var det dock dags att återgå till verkligheten och traska hem. Möts av en supermammig liten tjej. Behövde bara öppna dörren så hörde jag "MAMMA!" <3 Ett perfekt avslut på en skön dag. :)

Nu ikväll har jag och sambon tittat på film (igen) men jag kunde inte koppla av. Min mage har varit ett enda stort.. ja, jag kan faktiskt inte hitta ord för hur jag mår just nu. En salig blandning mellan nervositet och illamående. Kom t om på mig själv att gno mina händer! Tårarna bränner bakom ögonlocken och jag bara önskar att morgondagen och det här samtalet vore över så jag visste vad hon ska säga och vad jag ska göra. Hoppas hon ringer relativt tidigt imorgon, så jag kan lägga detta bakom mig.

Det kommer inte bli mycket sömn inatt det kan jag lova.. Önska mig lycka till!

Tack underbara älskade mamma och syster för en supertrevlig dag! Älskar er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oroa dig inte för mycket, du ska se att det löser sig på ett sätt eller annat, saker brukar lösa sig!
Dom kommer ju iaf inte att utmäta hus å hem för dig! Men jag förstår din oro, skulle känna precis likadant! Tror säkert att det kommer att kännas bättre för dig när du talat med dom, då vet du ju iaf!
Spa dagen lät ju helt underbar! Nästa gång tar ni med mig oxå va;)
Nu får vi faktiskt ta å ses snart! Va ju jättelänge sen! Iaf några dagar:)

Anna

Anonym sa...

Vad härligt med en dag på spa.
Jag har ju hållit mig borta ett tag nu och vet inte riktigt vad det är som händer, men nu är jag här om du behöver prata *kram*

Anonym sa...

Låter som du hade det jätte skönt, bortsett från samtalet då :/
Jag hoppas det går bra för dig, vad än det nu är! *Håller tummarna*