fredag 30 maj 2008

vaniljlatte goes islatte

Idag åkte jag och Al ut till L och C på lunch. Tonfisksallad! Mums! Jag älskar tonfisk. När jag var gravid fick jag dille på det. Speciellt tonfiskpizza av någon konstig anledning, då jag aldrig ätit det tidigare och inte ens visste om det var gott eller inte. Men en sån skulle jag ha i alla fall.. helst hade jag velat ätit det varje dag, men så blev det inte. Men tillräckligt ofta ändå för att inte vara nyttigt. Nåja. Tonfisksallad var det. :)

När vi ätit fick C sova lite och jag slängde ner Al i vagnen och gick ut på en snabb promenad. Typ runt hörnet. Lillskruttet somnade nästan direkt vagnen började rulla. Gick tillbaka, då hade L gjort smulpaj med hallon och vaniljvisp. och islatte. Jag säger det igen. Islatte. Fy fan vad gott det var! Det får nog bli sommarens dryck. OM L gör den. Annars får det vara. :) Hon hade handlag för det.

Vi hann sitta ute och mumsa lite paj och snacka lite skit ensamma, innan min tös tyckte att hon sovit färdigt. Sen vaknade C också och sen satt vi på deras superfina och mysiga balkong alla fyra och bara njöt av värmen. (skuggsida bör tilläggas, annars hade vi väl smält bort)





När klockan var 17:30 insåg jag att det var dags att börja röra oss hemåt. Tyvärr, för det var så himla mysigt att sitta därute. Barnen var sams hela tiden och vi kunde sitta i lugn och ro och bara prata..

Al kastade sin fina solhatt någonstans påvägen, fick lov att gå tillbaka när jag upptäckte det, men den var borta helt! :( Bara till att köpa ny.

Sen lovade jag L att lägga upp bilder på hur balkonglådorna blev. och så här blev de:

2 kommentarer:

Bitterdarling sa...

Låter som en trevlig dag.. :)

Jättefina blommor!

Tack :) Dom är sköna också! Hittills har jag inte ångrat att jag köpte så många par på en gång.. skönt.. :)

Anonym sa...

Jag älskar oxå tonfisk, kan sitta och mumsa direkt ur burken. Men på pizza vet i fan :-)