torsdag 15 maj 2008

Regn..



och skallebank idag. Hade magont första delen av dagen och så blev det skallebank på det. Tack du. Men det vandrar uppåt i alla fall, kanske vandrar upp och ramlar av snart *hoppas* och så har det regnat hela dagen. Känns inte så upplyftande det heller..

En vän kom över med sin son, på en "fika". Hade inte så mycket mer än kaffe och te hemma, men det var trevligt ändå. och så fick barnen träffas och leka lite, även om båda var lite för trötta för sig själva idag. Inatt var Al nämligen vaken 1 timme i sträck. Och hon var såå arg och ledsen! Jag gick upp och vaggade henne, sjöng och kramades. Det dög inte. Sambon var uppe och gick med henne, det dög inte. Tillslut satt hon bara i mitten av vår säng, gnuggade sig i ögonen och grät lite halvhjärtat.. då fick jag henne äntligen att lägga sig ner och somna. Sen satt hon som en igel på mig resten av natten. Vid ett tillfälle låg hela hon på min huvudkudde medan jag hade underdelen av kroppen på sängen och överkroppen låg på sänggaveln. Ni kan ju gissa hur bekvämt det var ;)

Senare när jag städade tösens rum fick jag för mig att möblera om därinne. Blev ganska bra faktiskt. Tog lite kort, men de blev däremot inte så bra, men så fick jag inte ta fler för någon på typ 3 äpplens höjd ville ha min uppmärksamhet.. eller ja, snarare min kamera, men ändå! :)

Ska ta nya bilder imorgon och lägger väl kanske upp dem här då. Eller om jag väntar tills vi fått upp en hylla och lite sånt.. vi får se :)

Somnade i alla fall som en stock på soffan. Jag hatar att ha migrän. Jag kan inte vara den mamma jag vill vara då. Al var supergosig och det började med att vi bara satt lutade axel mot axel och tittade på bolibompa. Sen reser hon sig upp och ger mig två riktigt blöta pussar! Först på kinden och sen rakt på munnen. Min lilla solstråle. <3 Sen försvann hon till andra sidan soffan och busade med pappa sin. Jag lade mig tillrätta och försvann direkt..

Blir nog en tidig kväll för mig ikväll. Min huvudkudde känns väldigt lockande just nu faktiskt.. (shit! stillestånd! Hur 17 stavar man faktiskt?! Höll nästan på att stava utan k i slutet.. verkligen dags att sova nu)

Sov så gott..

Inga kommentarer: