lördag 17 maj 2008

Gårdagen

Det blev bättre igår, men vad annat kan det bli när något startar dåligt? Det finns ju bara en väg från botten eller hur ;P

Fast ett tag undrade jag. Skulle ta mig ut till mina föräldrar en snabbis för veckans vägning, packade ner dotra i vagnen och gick modigt ut i regnet. 15 min kvar tills bussen skulle gå, så jag gick till en tidigare hållplats. Mötte en vän till sambon och vi hejade lite snabbt, men inte tillräckligt för att komma till busshållplatsen lagom till bussen började blinka och köra ut. Tydligen såg han mig dock halvspringa för han stannade i alla fall :) fick en del arga blickar, men hey det var ju inte jag som direkt tvingade honom stanna!

Nästan framme inser jag att jag glömt nycklarna hemma! Typiskt eftersom mina föräldrar inte skulle vara hemma. Var bara att gå av och gå över vägen och sen ta första bästa buss hem igen. Så ingen vägning den här veckan...

Sen bestämde vi oss hastigt och lustigt att åka hem till svärfar. Det är alltid bra för humöret. :) På tåget flirtade Al in sig hos en man från Irak, han pratade inte ett ord svenska, men Al var totalt fascinerad av honom ändå. Och han tyckte att hon påminde om hans egna barn som är kvar i Irak. :) Tillslut tyckte jag ändå att det blev för mycket, så jag tog med mig henne på en promenad ut i gången. och man kan ju inte direkt anklaga henne för att vara blyg.. hon gick fram till alla som satt och "pratade" med dem.. jag tror att det kan vara en last lika mycket som det är skönt att hon inte är blyg.

På kvällen kom svärmor över och Al's gammelfarmor, och vi kvinns åkte till Lidl en sväng. Kände mig så sorglig när jag faktiskt kände att "wow! jag kommer ut!" och sminkade mig, när jag bara skulle till Lidl och handla lite! *suck* Men det var himla trevligt att prata lite med dem. :)

Ännu senare började Kill Bill på SVT 1. Den är ju bara såå bra! Såg en timme av den, sen var det dags för hockey. Alla hejade (såklart) på Sverige, utom jag som sa att Kanada skulle vinna.. och se hur det gick ;P Gick och lade mig innan första perioden ens var slut. Jag pallar verkligen inte sport på tv!

Och nu på morgonen så tog svärfars fru Alicia, så jag kunde ligga och dra mig ett tag extra. Så skönt! :) Men fy f*n vad kallt det är! Det är så ruggigt så det kryper in under huden på mig. Får inte upp värmen alls..

Nu ska jag väl fortsätta vara social.. :)

c u!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar förbi o önskar dig en trevlig dag! Hoppas allt är bra med dig o att pannknacken är borta!!

//Ulrika