måndag 5 maj 2008

Äntligen lite sol!

Gick ut på förmiddagen för att titta efter ett par jeans åt mig.. (igen!) och lämna in sambons mobil på repararation. Provade samma sorts jeans som förra gången i samma storlek, men den här gången satt de asbra! Myche konstigt! Kändes i alla fall riktigt bra att bara betala 99 spänn för dem då jag hade presentkort på 300 där :) Najs..

Sen gick vi vidare till en mobilreparatör här i stan. Grejen är den att sambon har abonnemang hos 3. Telefonen gick sönder och vi lämnade in den. Efter mycket om och men, så fick vi tillbaka den. Oreparerad. Fuktskada - går inte att laga. Lät det då. Gick upp till den här killen med mobilaffären, som säljer begagnade mobiltelefoner, för sambon måste ju ha en 3 mobil. "men jag kan fixa den. 400 kronor" okej, han får väl titta på den i alla fall. Lämnar in den, hinner lagom komma innanför dörren här hemma innan jag får ett meddelande på min mobil. "Din telefon är nu lagad. Du är välkommen att hämta den". WOW! Hoppas verkligen att han kunde fixa den ordentligt. Att köpa en ny mobiltelefon är inte vad vi har ekonomi för just nu.

Egentligen skulle jag vilja gå in till de på 3 och säga "kolla - här är telefonen ni inte kunde laga. Funkar fint nu va?" :P

Lunch idag på uteplatsen. Invigde nya utemöblerna. Underbart. Blev baguette med sallad, scans må bra salami och brieost. (13,5p) Till det ett stort glas kall Loka Apelsin/Havtorn. Mums! Tycker att hallon Lokan är godare, men nu har jag testat den här i alla fall. Sen blir det en lakritspuck för min del (4 p) och glass gjord av yoghurt mixad med jordgubbar åt tösen.

Senare ska vi, jag och Al, gå hem till ett par kompisar vi inte träffat ordentligt på hur länge sen som helst! Ska bli himla trevligt att få snacka lite sk*t med henne igen :)

Nu lockar solen igen. Ha det bra där ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom kan vara väldigt jävliga när det gäller sådant, laga mobiler och andra grejer... dom klarar ju knappt av någonting, du borde nästan gå o rub it in their faces ;P