fredag 2 maj 2008

Hemkommen igen

Sådär ja. Då var vi hemma igen. Och jag säger som det heter. Borta bra, men hemma bäst. För det stämmer så väl. Och det som är det allra skönaste med att jag skrev så är att jag verkligen känner så. Jag trivs så bra i vår lägenhet att det är sjukt åt det! (for now) Lite småsaker jag skulle vilja ändra på i inredningen, men inget större, men annars känns det som att jag kommer trivas här tills det är dags för hus :) Känns otroligt skönt för en rastlös själ som jag..

Väl hemma fick vi besök av A och J och deras barn N och F. Alicia var alldeles nyvaken när de kom och tyckte att J var lite läskig, men tillslut flirtade hon med honom med. "fröken Flirt" som hon blev kallad på bussen idag hehe.. Och VAD hon skrattade när N lekte med henne. N är 2 år äldre och såå rar mot Alicia, ja och sin bror med såklart, men där är det ju lite syskonkärlek mellan varven med ;) Men mot Alicia är han en ängel. <3

Sen när de åkt hem var det bara att ge henne gröt och lägga henne så sov hon nästan direkt.

Pointsräknandet den här veckan har gått riktigt bra. Nojjar lite ändå över att väga mig imorgon, Känns som om jag ska ha gått upp de kilon jag gick ner förra veckan. Bara för att jag intalade mig själv att det skulle vara svårt att hålla pointsen borta hos svärfar, och så blev det massa gott igår, som tahina, nötter och solrosfrön och torkade jordgubbar. Idag blev det hamburgare på kvällen.. som jag mår piss över nu, rent ut sagt. Karaktär?! KOM TILLBAKA!! :)

Jaja.. slänga sig i soffan lite kanske.

tjenis!

3 kommentarer:

Malin sa...

Sorry, men nu flyttar jag igen. http://latte-mamman.blogspot.com/

Anonym sa...

hihi va söt du e. :D ja ibland håller man på o naffsar på henne. tur att man inte äter upp henne. :D men Alicia e ju ännu sötare. :D med sina bruna stora ögon. aaaaaw :D

Anonym sa...

Men solrosfrön och nötter borde väll inte vara så farligt? värre vore det om det var chips eller så ;P
Hoppas vågen pekar neråt och inte uppåt sen då =)