tisdag 27 maj 2008

Diskmaskin ...

i all ära.. men fy för den lede att hålla på och plocka i och ur. Vårat hem är ett bombnedslag just nu. *Suck* måste ta tag i det hela nu, innan sambon ska gå och klippa sig! Uppdaterar med bilder på det senare :D

Uppdatering

Det går så mycket lättare att städa med rätt musik och lite gott att dricka :)



Tomas Ledin - Sommaren Är Kort
Ted Gärdestad - Sol, Vind & Vatten
Peter Lundblad - Ta Mig till Havet
Jill Johnsson - Vilken härlig dag
Lena Wisborg - Idas Sommarvisa
Monica Zetterlund - Sakta Vi Gå Genom Stan mfl.

Totalt 36 härliga svenska sommarlåtar.

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Den där cd:n är riktigt bra..går aldrig ur tiden =D

Anonym sa...

Jag velar mellan "All that is gold does not glitter" som är början på en dikt som Tolkien skrev eller "Believe and you will find your way" från May it be - Enya
Jag hittade en på ett forum som tydligen har kunnat skriften i över 20 år och han/hon är snäll nog att översätta smågrejer om man ber. Så jag ska se om han/hon kan göra det åt mig.
http://www.councilofelrond.com/
sen Community, sen Forums, sen forumet "Elvish 101 (Sindarin forum) Sen så ligger den tråden längst upp: Tengwar transcription help. Skriv du in din dotters namn och se om han översätter, tydligen ska han vara jätte bra! =)