onsdag 7 maj 2008

Slut i benen

Tog mig så i kragen och köpte mig en stegräknare imorse och sen bar det ut på promenad med Alicia i vagnen. Superskönt väder! Kom upp i 10 343 steg! (eller 6, 27 km, japp! det var avståndsmätare på den med) Inte illa vandrat om jag får säga det själv ! :) Sen var jag tvungen att ta av mig den och då fick Al tag i den, tyvärr är den lite känslig att det blev lite extra steg när hon skakade på den, men runt 13 000 steg kom jag i alla fall upp i idag, innan jag tog av mig den! :)

När jag kom hem, slängde jag mig snabbt i duschen och gav sen Al lite lunch och så gick vi hela familjen till en park här i närheten och satte oss och myste lite. Sambon och jag köpte med oss lunch från Spicy Hot, (takeaway kina/thai för er som inte har det i era städer) Al åt majskrokar så det stod härliga till.

Tyvärr försvann det fina vädret och det blev verkligen skitkallt efter ett tag. :( Jag och Al gick hem medan sambon försvann för att träffa en killkompis för att prata "business" :) hmm, det där lät allvarligare än vad det var men, men :)

Nu sitter jag här hemma, Al sover i vagnen, och jag tänkte faktiskt ta tag i lite projekt jag fick för mig att fixa, igår kväll. Tack skosoet för att du orkade lyssna på mig :)

Fick ett nytt skötbord av en väninna igår, ett sådant man har över badkaret. Så nu ska vårat gamla ut från Als rum, så hon får plats med fler leksaker *sucka* ;) Sen ska jag slita ut byrån hon har därinne, för vi använder den ändå inte till hennes saker och ska ställa den i hallen och pynta till den lite.. Grejen är den att igår fick jag för mig att riva ner två hyllor vi har haft i vardagsrummet med lite småsaker på, för själva "molly"skruven höll på att släppa från väggen vilket resulterade i en livsfarlig anordning med den översta hyllan som höll på att ramla ner när som helst. Och jag vill inte ha något framme som jag inte använder. En tom hylla, hur snyggt och Feng Shui är det liksom? Nej, bort med dem och upp med 2 tavlor på samma plats istället.. Schnyggt! och så blev sambon glad för det var hans tavlor från förr. Av konstnären HR Giger. Sen sprang jag ner på Claes Ohlsson och köpte ståltråd och så hem igen och satte upp en tavla i sovrummet, som också bara har legat och samlat damm, men som i mitt tycke kostat för mycket pengar för det ändamålet. Nu är i alla fall alla tavlor på plats!

Oj... vad jag bubblar. :) jag är på superbra humör idag! (sen har jag fuskat i mig en vanlig coca cola också så det är väl sockret som skriver nu antar jag hehe)

JO! sen ska jag nog ta och göra om en annan tavla, en vanlig från IKEA, och sätta in bilder på Alicia istället i den och sätta upp den på väggen över byrån.. Om det går. Annars får det väl vara struntsamma. Det kommer bli superfint. Tänkte fixa innan sambon kommer hem så han får sig en överraskning när han kommer hem.

(Tänkte ta lite kort, men de kan inte komma upp idag i alla fall. Min dator är såå seg så sambon ska kolla upp vad han kan göra med den när han kommer hem ikväll. Det går liksom inte ens att föra över bilder från kameran till datorn. Alla bilder är i af i tryggt förvar, ifall datorn skulle braka..)

Det här mina vänner kallas för.. hm, nu kan jag inte skriva det för det är vårat efternamn.. *funderar* i alla fall ett släktsyndrom. Syrran är likadan, men hon är snäppet värre som kan måla om hemma hos dem en dag om hon har tråkigt. Coolt, men jag har inte kommit upp i hennes klass. Än. :P

Be afraid A, be very afraid! :)

2 kommentarer:

Bitterdarling sa...

Har du inte fått nåt? Jag fick det för flera veckor ju... tillsammans med en rabattkupong.. det var konstigt! Men jag kan säga att duschcremen är underbar, tänkte pröva lotionen ikväll äntligen.. så får vi se om det är nåt man ska köpa :D

Haha, det var så lite så btw :)

Kul att fixa lite! Jag vill också men jag hinner aldrig..

Var köpte du stegräknaren?! Jag vill också ha en men inte hittat nån bra..

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Oj vad du pinnat på idag! Men visst är det skönt med friskluft o sedan efter att man "slitit" lite så känner man sig som en ny männsika..duktig o allt =)

Ang skötbordet du skrev om. Vi gav oxå upp det lilleman hade i sitt rum o köpte ett som vi har över badkaret. Helt perfekt o destomer plats i Nils rum =)

Kram