fredag 23 maj 2008

"Ta dig i kragen nu förfan!" >.<

Ja, så känner jag verkligen. Vad tråkig jag är som inte skrivit på så länge. Men som sagt så har jag verkligen inte orkat.. Nu ska jag skärpa mig. Börjar med att berätta att jag var ute i shoppartagen idag med en kompis från västerås. Supertrevligt! :) Hittade ett par skor till Al och ett par örhängen från Gina Tricot åt mig. Tyckte jag kunde unna mig dem, och så kostade de bara 59 kr, så då var det ju inget att snacka om!

Det är i af ett par guldringar med 3 fjärilar i olika storlekar på. Supersöta, och så bara älskar jag ju fjärilar! :) Försökte ta kort på dem, men de ville verkligen inte vara med! Det här blev det bästa jag kunde få till, ni får ett litet hum om hur de ser ut i alla fall :)




Skorna till Al förälskade jag mig i redan igår när jag var på stan en snabbis, men då jag är expert på att vela, så var jag tvungen att gå hem och sova på saken. Och idag slog jag alltså till. 199:- kostade de på Din Sko. Kanske är lite dumt att köpa gympapjuks nu, och inte ballerina skor, men samtidigt har ju vädret hitills inte varit så stabilt, så jag får köpa ballerina skor sen när sommaren kommit på riktigt. Om det finns några kvar då, som det är nu i butikerna så är det väl dags att köpa vinterstövlar i juni. Jag förälskade mig i den lite tuffa modellen och att det blandades med de tre rosa kristallerna. Tufft möter sött liksom, precis som hon som ska ha dem :)



Avslutade dagen med migränkänningar, men med 2 Eezetabletter och lite coca-cola motades den bort! Känner mig lite loj nu bara..

Och just ja! Vi måste köpa en "rygga" till Al, hon ska börja på dagis efter sommaren. Fick bekräftat igår att hon kom in på vårat förstahandsval! Superskönt! Vår stora lilla tjej.. *rörd som endast en mor kan vara* Någon som vet vad mer praktiskt man måste köpa till dagisstarten? Regnkläder och regnstövlar och ryggsäck har jag skrivit upp på "listan", men fler tips mottages tacksamt! :)

Nu ska jag nog ta och plocka ur och i diskmaskinen så det är rent och fint sen, fredagskväll och allt! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söta skor! precis så ska dom vara ja, ibland kan vissa tjej grejer bli lite väll sockersött :/
Ingen aning vad som kan behövas mer, har ju inte barn själv. Ingen sån där lite matlåda att ha i ryggsäcken att stoppa ner en bit frukt i då? eller sådant kanske dom får på dagis? *Kan inget om sånt* :P

Anonym sa...

De där örhängena var jättefina ju, verkligen du! :)

Urcoola sneakers ju, hon kommer bli ballast i stan :D

Jag har också haft migränkänningar idag, måste vara nåt med vädret eller så..

Tänk, hennes första ryggsäck, häftigt :D

Ja den är riktigt cool, jag tyckte den var perfekt, och för 150 kr också! :)

Sarah sa...

Hej! Superfina skor.
Angående inköp inför förskolan så rekomenderar jag verkligen Bamses regnställ från Lindex. Har alltid fått Bäst-I-Test och klarar verkligen allt. Vi köpte till Edwin när han började och han har haft dom snart ett år. Ser inte ett dugg slitna ut och passar fortfarande. Ett tips bara är att köpa lite större storlek. Så att dom får plats med tex en overall under i vinter.
Lite större gummistövlar e oxå bra att köpa så man kan ha extra sockor i eftersom gummi tenderar till att bli kallt.

Oj,vad långt det blir. Men hoppas det är till någon hjälp :-)

Anonym sa...

Regnkläder och stövlar att ha på dagis är det viktigaste. Inte behövs det något mer nytt jag kan komma på. Extrakläder behöver man alltid ha med och några par handskar, mössa, halsduk. Ev ett kramdjur att ha på vilan. :) Jo, nu kom jag på tofflor! Det används på dagis (vissa har tom krav på det). Jag vill också ha en bebi! >_<