tisdag 29 april 2008

Morgonstund..

"morgonstund har guld i mun" brukar man ju säga. Jag vet inte det ja, men jag har fått lite gjort i alla fall. Bara såna där saker man skjuter framför sig annars.

*Diskat en maskin
*Tvättat en maskin
*Anmält konto till skatteverket så jag får återbetalningen förhoppningsvis innan midsommar (vad jag nu ska ha det för då jag bara måste spara skiten ändå! *surar och tänker på allt fint vi kunnat köpt* )
*Deklarerat.
*Ringt fram och tillabaka med min chef om att jag måste anmäla ny årsinkomst innan imorgon. Känns lite sent, men jag HAR faktiskt ringt tidigare och frågat. Nu får jag lov att skicka det med expressbrev eller nåt, om det finns fortfarande. För det måste vara inne till imorgon! Annars ändras inte min SGI (sjukpenninggrundande inkomst) på vilken man räknar ut föräldrapenning och annat "skoj".

Sen ska jag väl ta och sätta mig och anmäla fler dagar med föräldrapenning till försäkringskassan. Usch, skulle behöva mig ett kontor. Eller i alla fall en liten kontorshörna. Just nu ligger det papper över hela köksbordet. och jag har ingen aning om var jag har hälften! =/

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag har oxå ett litet hopp om att få skattepengarna innan midsommar men då är det ju en fördel om jag får tummen ur först o främst o skickar in papperna (SKA göra det i morgon..måste!) Men sen..precis som du skriver..kan ju inte göra så jäkla mkt för dom pengarna..dom försvinner ju i en massa måsten saker =/ Men en liiiten del tänkte jag nig sno åt mig iaf =D

Ha en bra kväll!!

//Ulrika

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..tänkte inte på att jag kan messa in deklarationen då jag inte ska göra ngr avdrag..kan med andra ord fixa det redan i kväll.. =)