söndag 29 mars 2009

"Älskar dig", IKEA och Shakespear..

Igår sa Alicia något som absolut kunde tolkas som "älskar dig", i alla fall i en moders öra. Jag blev alldeles tårögd och ville ännu mer ha henne nära mig så jag kunde ge henne en stor, stor kram! Och säga "jag älskar dig också" tusen gånger i hennes öra!

Annars bjöd inte kvällen på några större roligheter. Lite roligt var ändå att jag hade lite ost och kex kvar sen i fredags, så de njöt jag av även igår, medan jag läste IKEA katalogen (igen!) och skrev önskelista. Åh, vad mycket fint jag hittade! Sen skiter jag i att det "bara" är IKEA och inte Mio eller EM eller vad de nu heter, de stora möbelföretagen. Jag gillar IKEA. Så enkelt är det. :)

Hamnade på kanal 8 av alla kanaler igår, och såg "Shakespear in love". Hade hyrt "Låt den rätta komma in" på jobbet, men den glömde jag såklart när jag åkte hem. Men "Shakespear.." gick inte av för hackor den heller.. Han som spelade Shakespear var mycket begåvad om man säger så.. Han, jag menar DEN gick absolut att titta på! ;)

Förövrigt så har min dator dött helt. Inte ett dugg roligt. Men imorgon får jag hem min bärbara igen, så då kan jag andas ut igen. :)

Förresten missade jag helt Earth Hour igår! Jag hade alla lampor tända i vardagsrummet, diskmaskinen och tv:n på. Oops.. Nu är det väl mitt fel att polarisarna smälter och vintern ser ut som den gör!

Kom DU ihåg att släcka ner allt en timme igår?


6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Kom ihåg? Ja.
Gjorde vi det? Nej.

Jag pantar burkar, källsorterar, köper ekologiskt, har bränslesnål bil osv.
En timme med släckta lampor är ingen mirakelkur!

Jenny sa...

Jag älskar Shakespear in love! Den är grymt mysig.

Nej, vi glömde släcka igår. Av den anledningen i alla fall. Men vi gick nog och lade oss vid den tiden, så det kanske var släckt då ändå.

TheKitchenslut sa...

Jajemen, det gjorde vi! =) Tända massor med ljus och hade mysigt =D

Harmonisera Mera sa...

Ikea rockar! :) Och ja, vi kom ihåg och gjorde't. :)liting

Marybeth sa...

Japp, kom ihåg och gjorde det.. Grejen med det här var ju inte främst att spara el utan att skicka en signal till makthavarna att det är dags att stoppa klimatförstörelsen.. Så om man hade TV:n på men ändå släckte alla lampor så det blev hyfsat mörkt så gjorde men ju ändå något för att visa att man stöttar projektet, eller hur man skall säga.. :)

trollbottom sa...

Dumma jag glömde helt bort. Blev jättesur på mig själv. Dumt dumt, tur man gör så gott man kan iaf. Och andra tider är lampor och all elektronik av.
Igår gick nog till och med diskmaskinen som vi äntligen fått igång.

Och Ikea är faktiskt av hög klass utomlands. Är väl egentligen bara Sverige som ser det som billigt kraffs. Dumt tycker jag