tisdag 3 mars 2009

Feberfri och lite mer onödig info

Idag är tösen mycket bättre. Hon sover liksom bort sin feber. Förut kunde jag bli orolig när hon gjorde så, men nu är jag inte så orolig längre. Visst, jag tycker ju inte om att hon får så hög feber även om det inte är ovanligt när de är så här små..

Nu är det full rulle igen dock. Vaknade redan klockan sju och började berätta olika saker för mig. Hade inte ens fått upp ögonen innan jag fick höra om mormor, morfar, farfar och hästarna och katten och att pappa jobbar..

Hennes ordförråd fylls ju på hela tiden, men här är några ord som kommit på senaste tiden:

Nitta - hjärta
sissa - Alicia
bebis
hissä -häst
kakk - katt
bått - bort
dotta - dator
momma - krama
bile - bil
ti - te
bitte - bita (erhm..)
ninna - Linda
sitta nä - sitta knä
hätta - tvätta
bikk - byxor
baja - bära
aapa - gapa
umpa - strumpa
vatta - vatten

Ja, sen är det nya ord varje minut känns det som. kanske totalt ointressant. Men inte för mig :P

Kram och tjingeling på er!


3 kommentarer:

Anonym sa...

nej helt ointressant är det inte.
För de som ahr ban i samma ålder eeller som fortfarande lär sig nya ord är det kul aatt läsa.

MEn duktig tjej som pratar så bra!

Anonym sa...

ÅH, vad roligt när det händer grejer i ordförrådet. Det är så otroligt fascinerande, och de lär sig tokfort! Det är inte alls ointressant, det är mysigt att läsa om framsteg :).

Anonym sa...

Hihi, vad gulligt =) Roligt när det händer saker! Barn har så söta ord =P "hätta", hihi, det gör jag idag.