fredag 6 mars 2009

Läshuvud?

Nu har jag stått framför bokhyllan och bara stirrat framför mig ett bra tag. Tänkte nämligen i ett svagt ögonblick att jag kanske skulle ta mig tiden till att läsa en bok? Det vore ju trevligt att läsa en bok skriven för vuxna i omväxling till Max blöja, Max boll och Max potta. (Ja, hon älskar Max)

Men jag har tagit fram bok efter bok, bläddrat lite för att sen ställa tillbaka på sin plats. När jag fick tag i en bok skriven på engelska höll jag på att slå bakåt av tristess! Och efter varje bok har jag tänkt att jag kanske ska läsa en tidning istället?

Det är väl bara att inse att jag är för trött för att ta itu med en bok just nu. Eller så har vi bara tråkiga böcker.

Man kanske skulle ta och införskaffa lite nytt?

Läser du en (vuxen)bok just nu, och vad handlar den om i så fall?


4 kommentarer:

Mamasnest sa...

Jag älskar att läsa, men det måste ske i sängen. Nu har lillan sovit där i snart 2 år och då kan jag inte läsa. :-( Vi letar hus för fullt och när hon får eget rum så ska jag läsa tills ögonen blöder. :-D

Sara sa...

Jag hinner sällan läsa, brukar ägna mig åt att läsa kriminalromaner när det är semester. Åhh, tänk att få ligga i hängmattan och läsa en riktigt spännande bok å veta att någon annan har full koll på barnen :D
Hoppas lördagen blev mysig! Kram Sara

Västgötskan sa...

Jag önskar jag kunde hjälpa dig, men jag har inte läst en bok på...tja en sisådär 4-5 år.
Senast var det serien om "Pojken som kallades det". Jättebra, men sorglig!

Miss Goldie sa...

Läs Snabba cash av Jens Lapidus. Eller Stieg Larssons böcker om du inte läst dem.