måndag 9 mars 2009

Måndagsrapport

Idag har varit en lång dag..

Först vaknade Al klockan 3 och ville ha en ny blöja. Efter att hon övertalat mig om att fallet faktiskt var så, så gick jag upp, hämtade en och bytte på henne i sängen. Så snart jag var klar säger hon glatt. "yoghurt!"

"Nej, nej. Vi ska sova exakt 1 timme och 45 minuter till" svarar jag varpå hon blir jätteledsen. Efter att jag övertalat henne att lägga sig ner och vänta på klockan som skulle säga till henne när det var dags för yoghurt, somnade vi om. Rättelse: HON om. Jag kunde såklart inte somna om.

Låg och funderade på hur jag skulle lägga beställningarna på de nya olivoljorna på jobbet, hur jag skulle fixa med hygienartiklarna så de skulle få plats på nya hyllorna osv osv. Och var det inte dags att somna snart! Vi skulle ju snart gå upp!

Sen, klockan 4:45 ringde klockan. Alldeles för tidigt om du frågar mig. Men det var bara att masa sig upp. 10 över 6 stod vi på förskolans gård och åkte rutschkana. Galet. Kände mig faktiskt som en dålig mamma där jag stod. Ensam. Inte en enda unge till på hela dagis var där. Totalt nersläckt och låst var det. Men what to do, när man jobbar obekväma tider?

Jobbade till 14, hämtade tösen som hade haft en toppen dag trots tidig morgon och sen hem. L kom över med sin fina familj, och vi fikade lite först, sen lagade vi mat.

Vi vuxna åt caesarsallad, och barnen åt köttbullar och makaroner så det sprutade ur öronen på dem! Mysigt att få middagssällskap så här på en måndag bara!

Sen var de tvugna att åka hem. Alla barnen var såå trötta. Det tog Alicia knappt 30 min innan hon somnade. Själv smet jag upp för att se CSI NY, men hamnade här istället.. CSI är inte vad det brukade vara! *besviken*

Nu ska jag väl ta mig till sängen för att sova jag med, så jag orkar upp imorgon. Inte lika tidigt dock, men dammit vad skönt det skulle vara med sovmorgon!

Hoppas ni haft en bra måndag därute?

Kram!

4 kommentarer:

Malin sa...

Den där känslan har jag också när jag lämnar Alfons 06 på morgonen, och oftast hämtar jag inte förrän 17 de dagarna heller. Ruskigt långa dagar, usch, stackars barn.

Anonym sa...

Hihi, jag tycker du ska prova ;) Får du en grå ram runt? Hum hum, valde du att sätta en ram runt eller blev det bara så ändå? Jag vet att när man väljer att göra en polaroidbild så blir bakgrunden bakom bilden grått, men det kan man ändra själv när man väljer att göra polaroiden. Tell me what you did, så ska jag nog kunna klura ut vad som hände =D


"Vaniljlatte
hmm.. har messmör hemma, och sylt. Men inget hårt bröd. Får väl införskaffa det imorgon och prova! Jag är dock skeptisk mot messmör, köpte det endast för dotras mage. :)

Du, en fråga till? Jag gjorde en bild på picnik, men får en grå ram runt? blir det så för dig med? eller gör jag något fel? gissa om jag lär missbruka den där sidan sen ;P

Ha en bra kväll!"

Anonym sa...

Polaroidbilderna blir alltid sneda direkt - det är standard. Vinklingen kan du ju ändra direkt genom "Rotate". Vill du få bort den gråa bakgrunden så väljer du bara en annan "Background color"-färg. Om du sparar en polaroidbild och sedan laddar upp den för att göra den befintliga polaroidbilden till en polariodbild, så kommer resultatet bli en polaroidbild på en polaroidbild. (Jag har aldrig skrivit "polaroidbild" så många gånger förut =P ) Blev du något klokare på min förklaring? =)

Anonym sa...

Åh, tack, det var ett bra tips. Bra för mig som äter så mycket snask ;) Kämpa på med picnik nu, jag förväntar mig resultat på bloggen ;)