måndag 30 mars 2009

Hur 17 kunde detta hända?!

Jahopp. Vad ska man säga? Det här är ju så sjukt att det knappt känns sant. Men det är det!

Väckarklockan ringde. Själv blev jag helt paff! Jag tyckte att jag nyss somnat, men okej. Snoozade lite. Sen när klockan visade 6 gick jag upp, gjorde iordning mig och så gick jag till tåget. Det var väldigt mörkt ute. Jag borde anat något redan då.

På väg mot tågstationen går jag förbi en busskur. Nästa buss skulle gå 5:58. Jag borde ha anat något då! Men nej, istället tänkte jag: "vad konstigt att inte den klockan hängde med till sommartid!"

Inte förrän jag är på tågstation och ser att mitt tåg ska gå 5:52 inser jag att något är fel. Mycket fel! Ringer fröken ur. Jodå.. "nollfem, trettioåtta och fyrtio.. piip!"

Hur FAN gick det här till? Jag har inte ställt om min klocka sen igår och då gick den rätt hela dagen, men ändå visade min mobiltelefon på 06:38! inte 05:38!!

Ja och eftersom jag redan var där var det ju bara att ta sig sin metro och kliva på tåget. Skrämde halvt om halvt livet ur jobbarkompisen, för han var ju inte alls beredd på att någon skulle komma så tidigt!

Så en hel timme innan jag skulle vara här, en hel timme tidigare (hänger ni med?). Alltså jag var här nästan 2 timmar innan jag börjar! Helt sjukt. Jag lär ju vara rätt trött ikväll..

Men nu har jag ställt om klockan i alla fall. "nollsex, trettioåtta och fyrtio.... piiip!"

Jag fattar bara inte hur sjutton det här kunde hända?

5 kommentarer:

Amanda sa...

Men usch så retligt! ^^

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hehe..JA, du slog mig med hästlängder!! Begriper inte varför man måste hålla på med detta ändrande på klockan. Varför inte ha samma tid hela tiden..?!

Ha en jättebra måndag du med =)

Marie sa...

Usch vad hemskt..


Om det är någon tröst har jag flera gånger gått upp runt 12, alltså 00, på natten och gjort mig helt i ordning, med smink och allt.. och sedan insett att jag inte alls skulle upp då.. helt sjukt! Jag har varit så säker att jag hört klockan och sen sett att klockan varit typ kvart i 6 när jag ska upp och rusat upp och gjort mig i ordning och grejat.. någon natt har mamma vaknat och ropat "gå och lägg dig, klockan är bara 12" och någon gång har jag själv sett det när jag skall ta mobilen och gå ned och äta min lilla frukost, helt värdelöst.. är ju bara att gå och lägga sig igen. trist när man är sminkad och klar.

Mamasnest sa...

Ha ha ha, virrig småbarnsmamma! :-D

Emelie sa...

ouch, låter inte skoj, brukar också lyckas bra med sånt, fast detta året hade jag tur haha =)