lördag 21 mars 2009

Äventyr!

hade just fått på Alicia ytterkläderna och var på väg till en lekpark i närheten då jag fick för mig att ringa H och höra vad de skulle ha för sig sen och om vi kunde komma över på en fika.

De var på väg till vattenpalatset. Följ med! Absolut! och så var det bara att vända kosan hem igen och hitta badkläder! Sen tog vi oss dit.

Och vad roligt det var! Mest för att få se hur glad Alicia var, hon älskar ju att bada. Och sen att få se hur tuff hon var! Ut i vågorna bara. Plums! Brydde sig inte om kallsupar eller de få gånger hon fick huvudet under vatten. Skrattade högt bara och så på det igen!

Jag är dock helt slut just nu.. precis kommit innanför dörren. Så vi har varit iväg 5 ½ timme snart.. *gäsp*

På vägen hem köpte vi lite lördagsgodis, som jag dock fick använda för att muta henne var tionde meter för att hon skulle gå överhuvudtaget.. vagnen hade jag lämnat hemma för "vi bor ju ändå inte så långt bort!" 5 minuter kan vara väldigt långt bort när man är trött.. och har TVÅ lekparker på vägen man kan stanna vid.. *gäsp igen*

Nu blir det lite snabb middag och sen ska vi bara slänga oss isoffan.

Vilken underbart mysig lördag det blev ändå!

2 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

låter som en jättemysig dag. :)

SusannaT sa...

vilken mysig dag. :D va duktig Alicia är när hon vill gå helt själv. Isabelle tröttnar efter 5 minuter :)