tisdag 31 mars 2009

Tisdag är VAB-dag

Lillskruttan har feber. :( Verkar gå troll i våra tisdagar! Inte ett dugg roligt, men samtidigt känner jag att det är tur hon är sjuk nu, så kanske hon är frisk till nästa vecka för då är det:

KALAS!

Min älskade skrutt blir 2 år.

Så just nu sover hon på soffan, jag tittar på Greys Anatomy och surfar.. på MIN dator, på min bärbara. Äntligen! Tog ett tag innan jag fick igång internet på den, men nu verkar det funka galant. Najs.

Ja, så dagen blir väl rätt lugn. Men det är så skönt att ha henne hemma igen. och vet ni vad hon gjort hela kvällen igår och hela morgonen idag?! Det är så gulligt att jag nästan dör en smula varje gång..

Hon tar tag i mig, drar mig nära, nära och kramar mig hårt och säger "ässka mamma!" :) Kan man annat än smälta då? Neej.. det kan man inte. Underbart.

Igår skrev jag på nytt kontrakt för min lägenhet. Den är nu min fr om 1 maj istället för 1 juni! och nu vet jag precis hur jag ska inreda sovrummet. Det kommer bli så fint! :)

Men.. så var det ju det här med att packa. Det är väl ändå det tråkigaste med att flytta? För att inte prata om städningen! Vi hade först tänkt anlita en städfirma, men den första jag pratade med skulle ha 3 300 spänn för att städa vår lilla pjuttlägenhet! Sen har jag faktiskt inte kollat upp fler!

Har Du haft städfirma när du flyttade? Är det något att satsa på, eller kan man lika gärna göra det själv om man har tiden?


2 kommentarer:

Frida sa...

Jag har fått hjälp av familjen med att städa :) Systrarna och min mamma har alltid ställt upp... För att inte tala om den gången vi flyttade när jag låg och födde Viggo! Då blev gamla lägenheten städad, nya lägenheten helt uppackad och möblerad. Tur att man har hjälpsam familj ;)

Sara sa...

Ja är man några stycken tycker jag man lika gärna kan göra det själv. När väl möbler å grejer är borta går det ganska fort.
Inte är det värt 3å3 för att få det städat!
Kram