onsdag 18 mars 2009

Det går bra nu..

JAG FICK LÄGENHETEN!! Igår gick det bra. Ödet log åt mig. Men så stod jag också i 20 minuter i spöregn utanför kontoret och väntade på att de skulle öppna. :)

Fick skriva kontrakt och hela grejen på en gång. Men hjälp vad det tog emot att skriva på uppsägningen av den här. Jag var ändå inte riktigt mentalt förberedd på att behöva skriva på den! Men efter några sekunders tvekande så skrev jag på.

Några sekunder senare så var den halvt uppsagd. Nu är det bara A som behöver skriva under sin del. Sen kommer den ut på marknaden sa hon.

I alla fall. Inflytt 1/6. Tidigare om jag, nuvarande lägenhetsinnehavare och ny hyresgäst i vår nuvarande lägenhet kommer överrens..

På eftermiddagen ringde telefonen. En kvinna som varit och tittat på samma lägenhet som jag, men missade den (hehe.. ja är man inte först så..) men hade fått höra att vi skulle säga upp vår.

"får jag komma och titta? Jag kan flytta in närsomhelst!"
"Kom du! "

Så det var bara springa till dagis, hämta al, snabbt äta middag (tur jag glömde min matlåda!) tokstäda, (tur jag har hållit lite ordning i kaoset ändå!) andas. Sen kom hon.

Och hon blev, precis som vi blev en gång i tiden, tokkär i lägenheten. För den är ju så fin. Hade jag haft råd hade jag bott kvar.

Men jag kan också känna att jag kan byta den här, mot den nya. Den andra är ingen dålig lägenhet heller. Högt i tak osv. Najs.

Jaja. Hon skulle ringa hyresvärden idag. Bara hoppas att de tycker hon är en bra hyresgäst och låter henne få den. För i så fall flyttar vi nog redan 1/5!

Vilken flyt. Äntligen lite roligt i allt tråkigt. Dessutom sken solen på eftermiddagen. Och även nu tittar den fram!



.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, vad roligt! =D Stort grattis!!! =D

Harmonisera Mera sa...

Härligt med medgång istället för motgång! Grattis. Kram!

Allt & Ingeting sa...

Grattis till den nya lägehete.... får ta och synas snart kram kam

SusannaT sa...

va roligt. :D är den i närheten av där ni bor nu? grattis!!!!

Anonym sa...

Åh, vad skönt att det verkar reda upp sig, mitt i kaoset. Stor kram!

Anonym sa...

Oj jag tycks ha missat en del under min frånvaro.

Anonym sa...

massa massa styrkekramar till dig, du vet var jag finns när du behöver mig!

Anonym sa...

Det går bra nu, kompis det går bra nuuu... *diggar*

SusannaT sa...

ååh va skönt att du slipper flytta så långt ifrån.. skulle oxå vilja bo där. jag har sagt att nångång SKA jag bo där. :) jaa det e lätt att man går runt o stör sig på nå ett tag.. men jag har kommit underfund med att det lönar sig inte.. man mår mkt bättre.. och känner man sig lite osäker på nå känsla man får så tar man reda på det. :) fast ibland kan man få lite skit för det oxå för vissa kan tolka det lite fel. men det ska man lösa oxå. jag har ju alltid den "turen" att folk missuppfattar mig eller nå sånt. fast det inte alls e så. men det e för att de kommer inte direkt till mig o frågar hur det ligger till.

Anonym sa...

Det finns något till Dig hos mig *hihi*

Anonym sa...

Grattis! va skoj =D Hoppas flytt och allt går smidigt sen =)

Mamasnest sa...

Härligt! grattis!

Anonym sa...

Fantastiskt, ibland skall man ju ha tur oxå. Grattis!

Anonym sa...

Tokmycket grattis. Åh, vad roligt.

Dumt bara att det här får min flyttgen att börja vakna till liv. Jag som inte ens bott i min lägenhet i ett år. Har inte ens kommit till rätta än. Får försöka slå ner den med ett slagträ.

Hoppas allt går smidigt med flytt och sånt.

Och du, vi bor 3 stycken plus bautahund på 61 kvm utan högt i tak så det går att bo utan varsitt rum. Även om nu pysen har fått flytta till köket som blivit hans rum. Det finns många lösningar.

Anna sa...

GRATTIS till lägenheten!