söndag 8 mars 2009

Nyförälskad!

Jag är nyförälskad. I min dotter. Jag fullkomligen älskar den hon är just nu. Hon hade nog en liten pre-trots-period ett tag, men nu. Hon är som en busig ängel.



Vi vaknar. Jag "väcks" (jag vaknar ju såfort hon börjar morna sig, men brukar ligga kvar och sova räv.) av att hon klappar mig i ansiktet och säger "Heej mamma!" eller att hon ligger och småsjunger lite. För att sen få rapport om att blöjan måste bytas och att hon vill ha yoghurt. "vill du ha yoghurt?" hon nickar och säger "jooos!" "och juice med? ja okej då!" hon klappar händerna och vi går upp och gör frukost.


Sen får jag sitta lite vid datorn, hon leker lite för sig själv, eller sitter i mitt knä. Sen busar vi lite. Idag bakade vi.


Så äter vi lunch och sen är hon helt inkörd på att hon ska vila. Med mig vilar hon alltid i vagnen. Tycker det är rätt skönt, för då kommer jag ut och får röra mig lite och få frisk luft.


Eftermiddagen är det fullt ös, middag, bolibompa och sen är det dags att borsta tänderna, läsa böcker och så släcker vi lampan. Sen somnar vi. Utan att vara osams. Utan att bråka om lampan ska vara släckt eller inte. Utan att bråka om hon ska dricka 17 glas vatten eller bara ett. Ni kanske minns hur jag beskrev kvällarna förut? No more. And I love it!


Nu ska jag röja undan lite i köket. Fick ett ryck här i morse och bjöd över mamma och pappa på eftermiddagen för lite kaffe (därav bakandet).


Här kallar vi dem kärleksmums, när jag var yngre kände jag dem som Moccarutor. Vad kallar Du dem?





6 kommentarer:

Nybyhuset sa...

Vad glad jag blir att läsa ditt inlägg. Det är ju så där man känner det. Ibland spyr jag åt lilleman och hans "dumheter" men det vänder fort (oftast) och man känner sig så där galet kär i ungen istället.

Ha en riktigt trevlig dag!

Anonym sa...

Åh, vilket mys ni verkar ha tillsammans! =D

Jag kallar dem för "kärleksmums", men min sambo fattar aldrig vad det är så ibland blir det även "snoddas", som han säger =P

*lägger till din blogg i favoriter* =D

PS. kan tänka mig att det var svårt att välja bland muggarna, jag skulle nog köpt alla ;)

NoOne sa...

Åå..Såå gottit...
KärleksMumms säger vi ♥...

Harmonisera Mera sa...

Mamma kallade dem alltid för chokladrutor. Men jag tror vi är rätt ensamma om att inte säga kärleksmums eller moccarutor. :)

Anonym sa...

Vi kallar dem för fifirutor. Moccarutor och chokladrutor har jag hört, men inte kärleksmums. :)

Anonym sa...

kärleksmums såklart! Det är ju ett alldeles underbart namn! =) Fin blogg!