onsdag 25 mars 2009

Like a caveman!

Ja, som sagt. Idag är jag hungrig. Nyss gick jag loss på en fläskkotlett, som jag stekte igår men aldrig åt, som värsta grottmänniskan. Bara rakt av. Varken värmde den eller hade tillbehör. Bara glufs-glufs så var den slut. Gott! Minns inte ens om jag stängde kylskåpsdörren under tiden!

Superfint väder, så jag funderar på att smita ut en stund och bara gå en promenad i det fina vädret. Även om jag hört det ryktas om att det är himla kallt.

Appropå kallt såg jag att de glömde Alicias tunnare vantar på köksbordet. Så kan det gå när man måste engagera allihop till att hitta ett par stövlar.

Farmor : "har du gömt stövlarna, Alicia?"
Alicia glatt : "ja"
Jag lägger mig på golvet i vardagsrummet och kollar under soffan. Alicia gör detsamma. Inga stövlar. Jag sätter mig upp på knäna och sucker. Alicia gör precis samma sak. Sötnöt. Sen visar det sig att hon lagt dem i sin koja.

Nä, nu försvann solen så nu stannar jag inne.. :) Hyresvärden ringde nyss och ville att jag och A ska komma och skriva på förkortningspapper om att vi godkänner att släppa lägenheten tidigare. samt att jag måste ringa den där killen som bor där jag ska flytta in om han vill släppa sin lägenhet tidigare.. det var inte bara att flytta. Men de är så himla rara och snälla så jag ringer gärna och kommer gärna och skriver på lite papper, bara det här går så smidigt som möjligt :)

Tjing!



1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det där med att äta gårdagens rester i ett svep utan att stänga kylskåpsdörren..det känner man ju igen ;)

Ha en bra dag!

Kram