fredag 27 mars 2009

mm.. blåbärssoppa! IGEN!

Lite nu och då kan man hitta trådar på forumet jag brukar sitta på där frågan ställs : hur blev du av med dina sista graviditetskilon (typ) mitt svar skulle alltså bli: jo, jag separerade.

Återigen sitter jag med ett glas blåbärssoppa. Fast jag börjar gilla smaken mer och mer. T om fått i mig ett par smörgåsar. vitt bröd såklart.. jag har inte ätit vitt bröd så här mycket sen, jag vet inte när!

Igår åt jag bakad potatis till lunch när jag och väninnan var och letade byxor till henne! (Tack för en jättetrevlig dag vännen, du blev jättefin!) och sen lite soppa på kvällen. Inte för att jag var så värst hungrig utan mest för att jag kände att jag behövde nog äta lite.

Men magen tycker om mig nu i alla fall. Och ikväll är det finalen på Let's dance och jag kan inte äta snacks! Hur ska det här gå?! Fredagsmys utan gottis? Man ska ju inte ens äta frukt för att det är så mycket fibrer i. Parta loss på blåbärssoppa? Nej tack! och min obligatoriska coca-cola då? Vilket skit.



Fast.. jag är inte så sugen ändå. (inte alls! ;P)


1 kommentar:

purplerain sa...

Ja, hur gör man. Mina kg hänger sig fast. Men idag skall jag börja en utredning om min allergi. Ska skippa i princip alla födoämnen. Och börja prova mig fram. Hoppas att det kan göra nått för vikten.. Men gottegris som jag är lär det bli tufft!