tisdag 24 mars 2009

Utmaningar i livet

Hmm.. trodde imorse att jag var magsjuk, men vid närmare eftertanke så är det nog så att magen bara säger ifrån just nu. "stopp! ta det lugnt! Jag orkar inte den här stressen!"

För "stressigt" är ju egentligen det minsta man kan säga om den sista tiden..

Är hemma idag och imorgon från jobbet ändå. Alicia fick också vara hemma idag, utifall det skulle vara magsjuke baciller i det här hemmet så vill jag inte ge dem till de andra. Men som sagt. Jag tror inte det är magsjuka längre.

För bara några dagar sen sa jag nämligen till syrran att min mage lät som en kaffebryggare! För den gjorde verkligen det. Och i söndags fick jag jätteont i magen, som en knut i mellangärdet, när jag drack en kopp kaffe.. var det någon som sa magkatarr?

saxat från vårdguiden.se:

Symtom

Alla har inte samma tecken på magkatarr. De vanligaste är:

smärta eller obehag i övre delen av magen
tidig mättnadskänsla när du äter
hungersugningar i magtrakten
känsla av uppkördhet
illamående och rapningar
halsbränna, som egentligen är ett eget tillstånd, men ibland kan vara ett delsymtom vid dyspepsi.


Dyspepsi leder sällan till komplikationer, men symtomen kan likna dem vid magsår, en sjukdom som blir allt mer ovanlig
.

eh.. ja. Allt utom halsbrännan stämmer in. så var det med det. Grattis till mig då.

Min söta pappa ska komma över med lite Dofilus, vitt bröd, yoghurt och annat smått och gott som kan vara bra att ha nu när det är som det är.

Efter att jag lagat lunch till Al var jag tvungen att lägga mig en stund på köksgolvet. Helt slut!

Nu känner jag mig lite piggare ändå. *njuter av stunden* Hoppas det håller i sig. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Försök ta det lite lugnare, även om det är svårt.

Jag har haft magkatarr av och till och det suger verkligen, fy fan.

Kör hårt på yoghurt och mjölk.

Undvik kaffe och citrusfrukt!

Anonym sa...

Hahaha! Ja, jag ser i kors och då är det svårt att skriva rätt. *s* Ska genast ändra.

Anonym sa...

Men ajaj, ja försök om det nu går att stressa av så mycket det bara går. Har fått åka in på akuten ett antal gånger pga magkatarr. Det är inte roligt när det väl sätter sig ordentligt. Och undvik stekt mat och kaffe. Eller drick kaffe med mjölk i. Och fet mat ska undvikas. Sånt som kan trigga igång.

Mamasnest sa...

Det låter som om det är för att du har mycket runt om dig nu. Vila ordentligt och ta en dag i taget!