lördag 8 november 2008

Drömt igen

Åh, jag drömde en så bra dröm innan jag vaknade så jag bara måste berätta om den här..

Jag var i min gamla skola, men jag var lika gammal som jag är nu. Alla gamla vänner och ovänner var där. Och jag svepte in i matsalen och alla såg på mig och blev stumma över hur snygg jag blivit.

Träffade en tjej som gick i samma klass som mig. Satte mig vid hennes bord medan hon åt och sen gick vi till kiosken (som vi alltid gjorde). Jag tänkte att den inte såg ut som den gjorde då, men å andra sidan var det ju länge sen vi gick i skolan med!

Jag hade håret uppsatt, men när vi kom fram hade det rasat och jag försökte sätta upp det igen. Tillslut tröttnade jag och släppte ut det. Ställde mig med huvudet uppochner och började ruffsa om håret med fingrarna. killen i disken frågade mig något med spydig ton. Jag slängde upp håret igen, tittade på honom och svarade "nej tack!" och log. Sen gick jag. Såg i ögonvrån hur han visade för sin kompis att han tyckte jag var fin.

Min kompis sprang och hämtade en risifrutti hallon åt mig.

Killen i disken hade satt på en låt ibakgrunden och sa att han spelade den för mig. Sen började jag få bråttom. 9:08 skulle jag med en buss, och klockan var redan 9:04. Då vaknade jag med den här låten i huvudet. (hatar inte ni lika mycket som jag att sån där "inbäddning" är borttaget ibland! Sen hoppas jag att ni kan höra låten som den ska, för just nu verkar det vara något galet, antingen hos oss, eller på youtube, för alla låtar jag lyssnar på hackar.)

Inga kommentarer: