torsdag 27 november 2008

minnesförlust light

Sitter med flaskan Bricanyl dottern fick igår. Men jag kan för min värld inte minnas vad han sa om hur och när hon skulle ta den! 3 ml, 3 ggr om dagen står det.. men om hon inte har besvär känns det ju lite onödigt?

Den andra medicinen, Amimoxen skulle hon ha 2 ml av 2 ggr om dagen i en vecka.. men vad 17 sa han om bricanylen?! *kliar mig i huvudet*

hon har inte fått någon idag i alla fall, tänker att det känns onödigt om hon inte andas tungt.

Och dessutom ska man ta den var 8:e timme. Det blir ju jätteknasigt.. mitt i natten?

Undrar om de kan se vad han skrev in hos sjukrådgivningen?

Just nu tittar hon på "bajbajs!" "Teletubbies!" får jag rätta flera gånger. Just nu heter allt "bajs" nämligen.. kan bli lite pinsamt ibland tycker jag nog..

snart ska hon få sova i vagnen när jag går till banken och byter bankdosa. Den klarade tydligen inte 40 tvätt i tvättmaskinen. konstiga apparater de gör nu för tiden.. ;) Den nya ska jag däremot gömma bättre ..

todeloo!

1 kommentar:

Anonym sa...

FASS.se är bra!

Bricanyl gör det lättare att andas genom att vidga luftrören och lösa krampen i luftrörens muskulatur. Upphostning av segt slem underlättas. Effekten varar i upp till 8 timmar.

Här brukar dom mest få ta Bricanyl vid behov.

Doseringsanvisning
Din läkare bestämmer dosen så att den passar för dig.

Vanlig dos för vuxna är: 10-15 ml 3 gånger per dygn.

Vanlig dos för barn, som väger 10 kg, är: 2,5 ml 3 gånger per dygn (var 8:e timme).

Vanlig dos för barn, som väger 20 kg, är: 5 ml 3 gånger per dygn (var 8:e timme).

Vanlig dos för barn, som väger 40 kg, är: 10 ml 3 gånger per dygn (var 8:e timme).


Hoppas det klarnade något, annars tycker jag du ringer till doktorn och frågar.