lördag 8 november 2008

lite ditten och datten mitt i natten (åh! på rim!)

Marybeth skrev om mitt förra inlägg med fredagslåten:

Den där är inget vidare du :P

Pappa hälsar att det inte var mycket till partylåt, haha :D

Fast den har lite underhållningsvärde, rätt snygg sångare menar jag.



hehehee.. jag vet! :-D Men vi sjöng den häromdagen på jobbet, och den är ju lite rolig.. själv skulle jag absolut spela den på party! :-D blir man inte lite glad av den? okej, nästa fredag ska jag ta en "riktig" låt! :)

Jaha.. som ni ser är klockan alldeles för mycket, 00:53 o skrivande stund, och jag är inte alls trött. Det är bara för att jag sov middag med tösen på dagen. Har suttit nu på kvällen och gjort en "att göra lista" inför 1:a advent. Det här kom jag fram till:

* Fixa julkort, ska ju skickas senast 16 december med julporto!
* Torka apelsinskivor
* Frosta äpplen
* "jul-apelsiner" (ni vet, med nejlikor)
* Ljus-och blomarrangemang till hallen
* Stora pepparkakshjärtan till köksfönstren
* Lussekatter


Min inhandlingslista till detta blev lång. Alldeles för lång. Varför blir det alltid så? Hittade dock kanelstänger och kottar (!) på Panduro som jag ska skicka efter. Visst, man kan köpa kanelstänger på ICA, men de här var långa och fler i en förpackning än vad man får från santa maria. Kottar kan man ju ta sig ut i skogen för att plocka.. men då brukar man ju lätt få med lite husdjur också, och är det något jag avskyr är det husdjur från skog och mark.. och va f*n, någon stackare jobbar ju faktiskt med att fixa detta så vem är jag då att inte se till att denna någon får betalt? ;P

Förresten har det inte ens varit Fars dag än och jag planerar redan för 1:a advent? Galet, jag vet.. men så jädra roligt!

Nu, sova. God natt på er därute...

Inga kommentarer: