torsdag 27 november 2008

Ett mindre sammanbrott

Var precis vad jag höll på att få.

Jag vet att hon är sjuk.. och jag VET att man blir extra gnällig då, herregud hon är ju släkt med mig! Men så här gnällig?! Vägrade somna gjorde hon med, men efter lite övertalning och att fått vagnen körd baklänges så somnade hon ändå..

Nu sitter jag här vid datorn och sockerknarkar. En liten flaska coca-cola och en fazer mjölkchoklad med pepparmintcrisp så ska väl även jag bli som folk idag.. sockerberoende? moi?! Det var i alla fall skönt att kliva in till ett städat hem nu i alla fall.

(och varför i h*e kan jag inte lägga in bilder? Inte heller välja "spara nu" utan att hela inlägget försvinner?! Någon som vet?)
Just ja. Bankdosan. Fick hosta upp 255 spänn för en ny, bara för att jag själv förstört den.

jag: "jag behöver en ny dosa, den här hamnade i tvättmaskinen."
hon: "ojdå!"
jag : "ja, det klarade visst inte 40 graders tvätt hehe"
hon: "nej. Då tar vi 255 kronor för en ny?"
jag: "jaha. ja, jag måste ju ha en"

Så fick jag surt betala. Typiskt just den här månaden!! jaja. Sambon och jag ska ju iallafall inte köpa julklappar till varandra i år.. *muttrar lite och dricker lite mer cola*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det får man ju hoppas att det gör.. :) Men jag tänkte utifaall! Ah, men det kanske är bäst att du ringer och kollar då? Så det inte blir fel och du inte ger alls och så är det meningen att hon skall äta det en vecka regelbundet.. kan ju bli lite mupp. Fast som sagt, här är det mest vid behov men det säger ju inte att det är så i alla fall.. :) Det är svårt det där med ordinationer, jag kommer ihåg när jag fick hämta ut mediciner till en anhörig på apoteket o dom rabblade upp hur dom skulle tas och vilka som inte fick tas med vilka, jag kom ju inte ens ihåg det när hon precis sagt det så jag frågade om det stod på förpackningarna och så och då svarade hon ja, stor risk att det gjorde det.. bah.

Anonym sa...

Förresten, surt med så mycket pengar för en ny dosa! Här gäller det att vara rädd om dosorna hör jag.. O.o