lördag 8 november 2008

Ni har väl inte glömt..

att det är Fars dag imorgon?

Jag masade mig ner på staden idag för att hitta något litet och fint åt min käre sambo och tillika Als pappa, men kunde inte hitta någonting! Inte ett sket! Inte blev det lättare av att jag inte vet vad han vill ha heller! Tänkte jag skulle överraska lite med något annat än kläder eller böcker, men han är så svår att hitta på presenter till!

Slutade med att jag gick till ICA och köpte frallor som ska få ligga och bli mjuka till imorgon frukost. Jippie liksom.

För övrigt var det 19,2 % som önskade sig en barnfri dag i present på fars dag enligt dagens Aftonbladet. Har man inte missat själva grejen då? Okej att det är FARS dag eller MORS dag, men borde man inte vilja vara med dem man är just far eller mor till? Varför ska man annars "fira" den dagen? "jag ska nog fira min pappa/mamma med att inte finnas där på den dagen. Då blir han/hon nog glad!" Ingen mer än jag som finner att det rimmar illa?

Hittade i alla fall ett fint kort som han ska få imorgon.. men annars har jag total idétorka.

Har ni några tips? Firar ni Fars dag och i så fall, vad ska DU ge din (eller dina barns) pappa imorgon?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Till min farsa blir det ett par vantar och en mössa, han har redan hunnit tappa alla sina, får hoppas han håller bättre i dessa.

Man kan ju alltid annars laga en stog go middag med efterätt och grejer, om man inte kommer på något och ge =) favoriträtten kanske?

Anonym sa...

Vi har som tradition att glömma bort vilket gör presentandet väldigt enkelt. Karln har fått ett kort idag av pysen som han gjort på dagis (eller om det är fröknarna som gjort) men av mig får han inget. Eller jo, jag struntar i skolan denna veckan så att han kan vara på kurs.

Blåbärsbarn sa...

Jag är ju samma. Nog går det iaf ett troll i blåbärsskogen ;)

Finns en historia kring blåbärsbarn också

Nybyhuset sa...

Det är svårt med farsdagspresent...
Jag köpte fjantigt nog en stor lysande planterbarkruka som man har ute.
Han har ju pratat i att vi skulle ha haft något mysljus vid entrén så då köpte jag något som kan komma till användning...

Ha en bra dag!

Sara sa...

Här hemma är det natura som gäller på fars dag. Den "presenten är ju lika rolig för oss bägge två ;) Brukar uppskattas av mansfolk hahah

Sara sa...

Måste bara tydliggöra lite... min man firar jag med natura *asg* Min egen far fick en Ben & Jerrys och en kram!