torsdag 27 november 2008

En snabb tripp..

till bvc idag. Skulle vaccinerat men eftersom hon var sjuk så tog de bara läkarbesöket. Kändes lite onödigt då vi var hos läkare igår, men samtidigt ville jag att de skulle kolla hennes fontanell. En mycket speciell berättelse bakom den. Vet inte om ni hört den förut men för att göra en lång historia kort så sa en läkare att den var "onormal" när hon var 1 dag gammal. Sen fick vi höra att ordet hon menade var "ovanlig" för att sen få höra att den varken var onormal eller ovanlig.

Men orden etsade sig ju fast i minnet. Fy vad jag grinade när vi fick komma tillbaka till vårat rum! Hur skulle hon klara sig? Betydde detta att hon skulle utvecklas sämre än andra barn? eller kanske rent av ha en hjärnskada?! Många tankar gick runt i huvudet innan vi fick den andra läkarens åsikt..

När jag frågade om vi kunde boka om tiden vi fått idag, skulle vi inte få komma efter nyår, därför släpade jag upp henne på kontrollen trots att hon inte är 100%.

Nåväl. 86,5 cm lång och 12.7 kg och alldeles perfekt för sin kurva och fontanellen var bra den med. :)

Däremot kände jag mig lite snuvad på konfekten, då läkaren bara frågade mig om Alicia kunde bygga torn med klossar, om hon förstod vad vi sa, och om hon själv sa några ord. Jag ville ju att han skulle kolla allt det där så jag kunde stå bredvid och nicka stolt och skina som en sol när vi gick hem!

För mitt barn är ju först i världshistorien på allt! Visst är det så alla mammor därute? ;P

2 kommentarer:

Nybyhuset sa...

så dumt av läkaren att säga något sånt. som du säger så etsar sig sånt fast och man går runt och oroar sig....

Jag skaffade mig en PT sa...

Man vill ju bevisa hur bra de är på klossbyggande så att man kan få beröm för den supermamma man är!